Reis naar Bangkok en eerste dagen hier. - Reisverslag uit De Loo, Nederland van renejenny - WaarBenJij.nu Reis naar Bangkok en eerste dagen hier. - Reisverslag uit De Loo, Nederland van renejenny - WaarBenJij.nu

Reis naar Bangkok en eerste dagen hier.

18 Juli 2016 | Nederland, De Loo

De hele reis naar Bangkok was een vermoeiende aangelegenheid, vooral voor onze youngsters.. Met de trein naar Schiphol, aldaar uren wachten alvorens ons vliegtuig vertrok. Het geduld van Sanne en Ramon werd serieus op de proef gesteld en de spanning voor de eerste keer vliegen nam alsmaar toe. Toen we eenmaal naar de startbaan getaxied werden, was met name Sanne erg zenuwachtig, Ramon vond het aangenaam spannend, een avontuur! Ramon genoot van de start, het getril van het vliegtuig en de scherpe bochten die altijd kort na het stijgen genomen worden.
Na eenmaal een poosje gevlogen te hebben was Sanne ook weer aan het chillen geslagen.Met name de schermpjes met touch screen waren de eerste uren in trek. Filmpjes kijken en spelletjes doen. Uiteindelijk sloeg bij een ieder de verveling toe. Ramon heeft tijdens de vlucht nog een uur of 3á4 geslapen. Eerst op zijn eigen stoel, maar toen René even naar het toilet ging en terug kwam, had hij ook de stoel van hem geconfiskeerd. René heeft hem die luxe maar gegund. De rest heeft amper tot niet geslapen.
Nadat we in Bangkok geland waren en alle plichtplegingen op het vliegveld doorlopen hadden, zijn we gemakshalve maar met de taxi naar de backpackers area in Bangkok gegaan. In het vliegtuig hadden we ons oog al op een Guesthouse (Wild Orchid Villa) laten vallen, dus de taxi zette ons daar vlakbij af. Gelukkig hadden ze nog een kamer over. Één met twee eenpersoonsbedden. We waren er snel uit dat we het geen probleem vonden om allebei met een mini-me te slapen, dus; 'yes we take it!'
Eenmaal gesetteld en enigszins tot rust gekomen sloeg de vermoeidheid/jetlag genadeloos toe. In het bijbehorende restaurant hebben we eerst een Western style breakfast en mixend fruit with yoghurt genuttigd om daarna heerlijk met de kinderen een verfrissende duik in het zwembad van Wild Orchid te nemen. Voor de kids fantastisch. Halverwege de middag crashte Ramon big time, hij viel in de lounche op een bank in een diepe slaap. We hebben hem ff gelaten voor wat het was en hebben rond 16.30 hem gewekt en nog wat gegeten. Bovenop de vermoeidheid hebben we ook te maken met het acclimatiseren, een hoge luchtvochtigheid en 36 graden. Ramon trok het op een gegeven moment niet meer en rekende keihard met Jenny en mij af, met de woorden: "Waarom nemen jullie ons dan ook mee naar Thailand!!!"
Oeff.., die kwam wel even aan zeg..
Daarna zijn Ramon en Jenny naar de hotelkamer zijn gegaan, en hebben Sanne en ik nogmaals een duik in het zwembad genomen alvorens ook dromenland op te zoeken. Om 18.30 uur lagen we allemaal te slapen.

Vanmorgen stonden we aanmerkelijk kwieker op met z'n allen. Een nachtrust van 12 uur doet wonderen. Na het ontbijt Western style (croissantjes met jam,mixend fruit met sereal en yoghurt, en scrambled eggs,toast,bacon,orange juice en koffie) zijn we op pad gegaan. We hadden als doel om kaartjes voor de trein naar het zuiden te nemen, want we hadden besloten om as soon as possible naar de prachtige eilandjes Ko Pha-Ngan en Ko Samui te gaan. Je kunt dan kiezen om alles bij één van de vele travel agencies te regelen, maar wij kiezen er liever voor om het allemaal zelf te doen. Dat is leuk!
Daarvoor moesten we naar Hualampong train station, een eind verderop in de stad. We zijn met de public boat over de rivier naar Chinatown gegaan, om vanaf de pier ons met de tuk-tuk naar het treinstation te laten brengen. Eenmaal daar werd ons door een allervriendelijkste vrouw in dienst van de Thaise Spoorwegen verteld dat er de 21e een full moon party op het strand van Ko Pha Ngan is én dat de Thai deze week vakantie hebben en dat daardoor alle hotels en Guesthouses volgeboekt waren en dat de prijzen ook verdubbeld waren.
Wij kwamen alras tot de conclusie om een andere bestemming te kiezen om daarna in het komend weekend af te reizen naar het zuiden. We gaan nu alsnog naar Kanchanaburi (200 km ten oosten van Bangkok),zoals eerst ook het idee was maar later weer was afgeschoten. Morgen vertrekken we met de trein daar naar toe. We gaan dan woensdag Erawan waterfalls aanschouwen en donderdag weer terug naar Bangkok om vrijdag of zaterdag af te zakken naar het zuiden.
Eenmaal doorweekt van het zweet terug bij ons Guesthouse hebben we eerst nog even lekker gezwommen en geravot in het zwembad om daarna ons te laven aan het lekkere eten van hier. De kinderen zijn nog niet zo avontuurlijk en enthousiast wat betreft het Thaise eten. Die hebben nog wel een slag of tien te maken!!

• 18 Juli 2016 - 17:44

Ellen:

Wat mooi geschreven. Erg boeiend om te volgen. Gelukkig zijn jullie goed aangekomen. En nog tijd zat om de slag of 10 te gaan maken ;-)

• 18 Juli 2016 - 18:24

Netty Mulder :

Wat een ervaring voor de kinderen. Geweldig !! Een heel mooi verhaal Rene. Zijn we weer helemaal bij.
    Een heel goede reis morgen en veel plezier!!! Jullie zijn kanjers!!!!

• 18 Juli 2016 - 21:21

Marga:

Lieve mensen,

Even wennen met z'n allen,maar dan gaat het beginnen. Heel veel plezier!

• 18 Juli 2016 - 23:36

Laura Hamstra :

Wat een belevenis tot nu al! Veel plezier en ik zie uit naar de verdere verhalen!

• 26 Juli 2016 - 10:03

Andrea:

Spannend, zo'n eerste vliegreis!
    En de rest van de reis, wat een avontuur. Veel plezier!