Verblijf op Ko Phi Phi en terugreis to Krabi Town! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van renejenny - WaarBenJij.nu Verblijf op Ko Phi Phi en terugreis to Krabi Town! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van renejenny - WaarBenJij.nu

Verblijf op Ko Phi Phi en terugreis to Krabi Town!

Door: Rene en Jenny

26 Februari 2006 | Thailand, Bangkok

Sà-wàt-dii,

23 februari

We hadden vandaag wederom het plan op gevat om naar Ton Sai Village te gaan, dus dat betekent wederom de heuvel beklimmen en afdalen.
We hadden afgesproken dat als we boven zouden zijn, dat Jenny een boek zou gaan lezen en dat René de andere 'jungletrails' zou gaan checken. Zo gezegd, zo gedaan.
Eenmaal boven hebben we eerst een gezamenlijke adempauze gehouden, waarna René op pad is gegaan.

Al met al heeft hij 2 andere 'jungletrails' gechecked. De benen waren toen dusdanig moe, dat hij zich bij Jenny heeft vervoegd.
In de tussentijd had Jenny de mensen aanschouwd die vanuit Ton Sai village via de trap en het pad bij het viewpoint aankwamen. Al puffende en steunende...
Ook leuk om te zien (dat je niet de enige bent).

Daarna zijn we Ton Sai village ingegaan.
We hadden namelijk inmiddels afgesproken om met de ouders van René audiovisueel te MSN-en.
Dit hadden we geregeld via een goede vriendin van René's ouders.

Eerst zijn we eens lekker wezen eten in een Bakery Shop, waar ze zelf lekker vers brood bakten. Daar hebben we beiden een heerlijk belegd baquette broodje gegeten.
Toen René de 'kep tang' (rekening) had betaald en al staande zijn tas om wou doen, kwam hij dusdanig met zijn vingers in 'the fan' dat het voorste gedeelte als een projectiel door de propellor werd afgeschoten.
Deze belandde enige meters verder op de vloer. 'The fan' zelf maakte daarop veel lawaai en was volledig uit balans.
Alle cliëntele dat er zat, lagen in een deuk. Ook Jenny.
Clumsy Dutchman was back!!!!
Daarop verlieten wij snel de zaak, René licht beschaamd.

We zijn toen een klein parkje wezen bezichtigen dat is aangelegd ter nagedachtenis van de slachtoffers van de Tsunami, zowel voor toeristen als voor locals.
Het park lag er erg mooi verzorgd bij, tegen het strand aan.
Er is daar een muur waar vele namen van slachtoffers op vermeld staan, als ook gedichten/bloemen/kaarsen e.d. staan/hangen.
Tevens zijn er her en der op het eiland herdenkingsplaatsen van/voor individuele slachtoffers.

Aangezien het al tegen zessen liep, zijn we weer 'huiswaarts' gekeerd.
Boven aangekomen hebben we onze berookte longen enige rust gegund, waarna we aan de afdaling begonnen.
Zo'n beetje halverwege viel Jenny daarbij 'gelukkig' op haar gat. Ze had ook voorover kunnen vallen...
Daarna hetzelfde ritueel; douchen, lekker eten, spelletje doen en naar bed en in de hammock.

24 februari

Vanmorgen is René voor dag en dauw opgestaan om de zonsopgang te bewonderen. Dit heeft zeer mooie plaatjes opgeleverd.

Na ons gezamenlijke ontbijt is René nog een jungletrail wezen checken, terwijl Jenny bij onze hut is gebleven.
René zou namelijk met Jenny's telefoon 'junglesounds' opnemen, zodat deze eventueel in een volgend toneelstuk van haar gebruikt zou kunnen worden.

Gaandeweg de morgen voelde Jenny zich beroerder en beroerder worden, hetgeen resulteerde in een veelvuldige toiletgang.
Nadat René na zijn 'tracking' op het viewpoint uitblies, belde hij Jenny.
Toen hij hoorde dat Jenny zich niet lekker voelde, heeft hij besloten zijn tracking niet af te maken, maar meteen terug te keren.
Eenmaal aangekomen bleek dat Jenny toch aardig was opgeknapt na een uiltje te hebben geknapt.

Aangezien onze website weer eens offline was, heeft Jenny de dag gevuld met het schrijven van verslagen, terwijl René uren in de L.P. heeft gelezen, om de rest van onze reis uit te stippelen. 'Cause time is becoming short now' en deze willen we goed invullen.
Zaterdag 25 februari, na gezamenlijk de zonsopgang gezien te hebben, zijn we met de ferryboat terug gegaan naar Krabi Town.

Het plan is als volgt:
Vanaf Krabi Town vertrekken we maandagochtend 27 februari met de bus naar de provincie Nakhon Si Thammarat. Deze provincie ligt ten oosten van Krabi province.
Daar zullen we een aantal dagen vertoeven, waarna we doorreizen naar de provincie Phang-Nga. Deze provincie ligt ten noordwesten van Krabi province.
Vandaar zullen we doorreizen naar de provincie Ranong (ten noorden van Phang-Nga), vanwaar we dan uiteindelijk naar Bangkok zullen gaan.
Mochten we edoch toch nog een aantal dagen over hebben, dan zullen we het eilandje Ko Tao voor de oostkust van Thailand aandoen, voordat we naar Bangkok terugkeren.

Wij zijn nu gelukkig weer helemaal bij met verslagen maken en hebben de onverzadigbare 'junkies' onder jullie weer iets te lezen.

Laa kàwn!!!

• 26 Februari 2006 - 10:56

Evelien,milan En Gerhard:

Het is zondagmorgen, hier staat de sauna aan terwijl deze opwarmd lees ik de verslagen van de afgelopen dagen wederom erg leuk om zo contact te houden met jullie en je reis. Het gaat goed met ons en gelukkig is milan herstellende van een oorontstekking. dat het hier koud moge duidelijk zijn ook al voel je dat het voorjaar niet lang meer op zich laat wachten. Zal blij zijn dat de winter is afgelopen en we hier ook meer zon krijgen. Dat heeft deze winter ook wat saaiig gemaakt het was hier steeds grauw en grijs en dat is nu eenmaal niet zo'n leuk weertype. keep in touch and have fun G and the familie

• 26 Februari 2006 - 14:00

Netty En Hessel:

we zitten te wachten op de visite en ik kon nog net jullie verslagen lezen. Gisteren konden wij niet op de site komen dus lichtelijke paniek. HP is namelijk niet thuis. Hij is naar Sauerland geweest en gisteren naar Maastricht carnaval vieren. We hadden hem gisteren nog even aan de lijn en we hoefden alleen maar de stroomtoevoer te onderbreken. En ja hoor, het internet deed het weer gelukkig. Het zijn weer geweldige belevenissen. We zijn ook wel benieuwd naar de junglesounds en hopen dat het alsnog lukt.
    Een goede reis verder en misschien tot vanmiddag aan de telefoon als het lukt

• 26 Februari 2006 - 16:13

Han Luchies:

Even een berichtje uit Emmen De hele familie is hier aanwezig voor de verjaardag Leuk dat je belde.Goed om iedere keer te lezen hoe het gaat Goede reis verder
    Groeten,
    Han

• 26 Februari 2006 - 16:20

Chris En Roelie:

Wij zijn ook in Emmen en vieren de verjaardag van jullie lieve vader. De monchoutaart was heerlijk en alles is oke.
    Lieve groetjes en tot ziens

• 26 Februari 2006 - 19:13

Tante Janny:

Het is heel leuk om zo mee te kunnen leven. Voor de laatste weken nog veel plezier.
    Liefs tante Janny

• 26 Februari 2006 - 19:30

Dre En Mich:

Indrukwekkend lijkt me, de "sporen" van de tsunami... Groetjes!

• 26 Februari 2006 - 23:27

Meindert:

Is het je nog gelukt opnames te maken Rene? Je hebt daar waarschijnlijk niet zoveel bijgeluiden als hier in Mederland.Geniet er nog van en de groeten van Coev'n.

• 05 Maart 2006 - 10:05

Erik:

Hallo Broeder,
    Zus, met veel plezier lees ik jullie private L.P. inclusief de culinare hoodfstukken. Ik kan bijkans de geuren tussen jullie woorden horen. Zie jullie snel zodat je al deze woorden nog eens dik over kunt doen, in de sneeuw.