Khao San Road, shop till you drop!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van renejenny - WaarBenJij.nu Khao San Road, shop till you drop!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van renejenny - WaarBenJij.nu

Khao San Road, shop till you drop!!

Door: Rene en Jenny

15 Maart 2006 | Thailand, Bangkok

Sa-wat-dii,

Zowel gisteren als vandaag zijn we Khao San area niet afgeweest. We hebben veel kleding voor ons en wat souveniertjes voor familie op Khai San road gekocht.
Voor de rest eigenlijk niets bijzonders gedaan danwel beleefd.
Het eten hebben we afwisselend gedaan bij Rotti Mataba, O'Hungry en bij Spice India. Rotti Mataba is een toko gerund door een moslim familie. Het eten is erg lekker, de bediening is erg slecht. Thais dus! Je wordt bediend door een stel onverschillige en brutale pubers.
Bij O'Hungry aten we onze lunch, meestentijds Pad Thai with pork or chicken (and a lot of fresh chillies voor Rene).
De bedienig daar hield ook niet over.
Spice India daarentegen, heeft fantastisch lekker eten en tevens een redelijk goede bediening.
Gisteravond hebben we daar ook weer gegeten. Te weten een chicken Tandoori gemarineerd in een knoflook/gembersaus, geitekaas licht gebakken en daarna gesudderd in een spinazie/room saus, chicken Tandoori gesudderd in een tomaten/roomsaus, een soort van frietjes met verschillende Indiase kruiden er op en twee Naan. Eentje met knoflook en eentje met rode uitjes.
Allemaal werkelijk verrukkelijk!!!
Daar gaan we vanavond ter afsluiting van onze (culinaire) reis door Thailand wederom eten.

Gisteravond kwam afgezien van de hele stroom Akha-tribe vrouwen ook een man spelende op een blokfluit langs de tafels.
Geen toerist die er notie van nam.
Toen hij bij ons aan de tafel kwam, bedankten wij hem vriendelijk. Waarschijnlijk omdat we vriendelijk tegen hem deden, gaf hij desalnietemin een concert.
En vals dat die gast floot!!
Jenny kon haar lach amper bedwingen.
Rene begon daar niet eens aan, die begon gelijk in een bulderlach uit te barsten, waarna Jenny ook proestte van het lachen. Geweldig mooi!!
Die man, zwaar beschonken, kon het wel waarderen dat die twee farang om hem moesten lachen. Hij vroeg daarop om 5 Baht, waarop Rene de knip trok en deze qua kleingeld leeg schudde in zijn hand en aan de man gaf. Deze lachpartij was ook wel wat meer waard dan 5 Baht.
Daarop begon de man nog even aan een kleine toegift, waarop Rene hem met een hoofdbeweging een teken gaf dat het nu wel mooi was geweest.
Goedlachs zwalkend, vertrok de blokfluitman naar het volgende terras.
De rest van de tijd, zowel gisteren als vandaag, hebben we gevuld met dobbelen en mensen observeren.

We hebben vollop genoten van dit heerlijke en prachtige land en de tijd is razendsnel voorbij gegaan. Maar ja, zo gaat het toch altijd?
Time flies when you're having fun!!
We zullen dan ook met pijn in ons hart dit land verlaten maar tevens met smart in ons hart naar Nederland komen.
Mixed emotions, dus!!

We willen hier nog wel even benoemen, dat we enorm hebben genoten van alle reacties die jullie op onze site geplaatst hebben.
Dan weer was het lachen, een andere keer werden we er emotioneel van, en soms was het gewoon informatief.
Dus jullie allemaal hartelijk bedankt daarvoor....
Dit is het laatste bericht uit Thailand.
See you all soon in The Netherlands!!!!

From Thailand, with love,

Jenny en Rene.

Laa Kawn!!!!

• 15 Maart 2006 - 12:27

Alex:

Spreek jullie zeer snel weer en goede thuisreis!

• 15 Maart 2006 - 12:29

Hessel En Netty:

Niet meer tussen de middag vliegen naar de computer en vol verwachting kijken of er alweer nieuws is op de site. Al die geweldige verhalen zijn voorbij. En dan die geweldige reacties van iedereen. Ook wij hebben een schitterende tijd gehad, maar morgen zijn wij dolgelukkig jullie weer in onze armen te mogen sluiten!!!!!!
    Wat heb ik een boel geleerd deze periode. Hiervoor wist ik niets van de computer maar nu ik ben er een klein beetje aan verslaafd geraakt.
    Lieverds, bedankt voor jullie prachtige verhalen en tot morgen!!!

• 15 Maart 2006 - 12:41

Meindert:

Bedankt voor al jullie leesvoer, wat zullen we nu weer een tijd over houden. De groeten van Coev'n en tot ziens.

• 15 Maart 2006 - 14:42

Dre En Mich:

Inderdaad wel jammer dat de verhalen ook stoppen nu... Kunnen jullie dat niet ook doen over jullie dagelijks leven? :D
    Tot snel, dikke knuf en een fijne terugreis gewenst!!!

• 15 Maart 2006 - 14:56

Jeroen:

Goede reis

Laa kawn!!!!!

• 15 Maart 2006 - 15:17

Annette En Pascal:

Een hele goede reis terug en zie jullie gauw weer!

• 15 Maart 2006 - 18:22

Gerard & Maja:

Natuurlijk goed om weer huiswaarts te gaan, nemen wij aan. We zijn benieuwd hoeveel ons extra wij aan jullie zullen zien, al dat eten, daarvoor alleen al willen wij afreizen naar die contreien. Graag zien wij jullie prachtige boekwerk met foto's! For now safe home (zal een prachtig schouwspel op Schiphol zijn denken we!). Groet, G&M

• 15 Maart 2006 - 20:47

Evelien,milan En Gerhard:

ZOals zovelen al schreven het was gewoon ook erg leuk om jullie te volgen tijdens jullie reis. Voor mij ook vakantiegevoel. Erg leuk om elkaar binnenkort weer te zien, een goede reis en een dikke zoen de familie

• 15 Maart 2006 - 20:52

Bastion24uurzorg:

Goede reis, en tot gauw bij het toneel.
    Nienke doet het leuk, net als Meindert maar we zijn ook blij dat Jennie weer terug komt bij toneel. Natuurlijk zijn we ook blij dat Rene er weer is in Nederland.
    Groeten van Petra, Jan en de rest.

• 16 Maart 2006 - 20:05

Janny:

Tot slot een zoen voor jullie beide...
    Janny