Een dagje snorkelen rondom Ko Phi Phi!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van renejenny - WaarBenJij.nu Een dagje snorkelen rondom Ko Phi Phi!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van renejenny - WaarBenJij.nu

Een dagje snorkelen rondom Ko Phi Phi!!

Door: Rene en Jenny

26 Februari 2006 | Thailand, Bangkok

Sà-wàt-dii,

22 februari

Vannacht hebben we minder last gehad van muggen. Gisteren hebben we namelijk alle gaten met leukoplast en knopen leggen gedicht.

Om half tien zijn we bij mister Lee gaan informeren voor wat betreft een snorkeltour een dezer dagen.
Alleen vandaag zou er een tour zijn, want voor vandaag waren er genoeg aanmeldingen. Dus hebben we besloten om vandaag te gaan snorkelen.
Om 10.00 uur zijn we met 8 farang en boatman vertrokken.
Het eerste snorkelpunt was voor een strand op het eiland Ko Phi Phi Leh. Het koraal aldaar was op leven na dood. Hier en daar zag je nog kleine beetjes levend koraal in de kleuren blauw-paars, geel-bruin en bruin.
Met enig voorstellingsvermogen kun je je voorstellen wat een pracht het moet zijn geweest in de tijd dat het koraal in zijn geheel nog leefde.
We hebben echter wel ontzettend veel prachtig multi-gekleurde vissen gezien van verschillende grootte.
De boatsman gooide oud brood in het water om de vissen aan te trekken, waardoor je soms letterlijk in een school vissen zwom. Prachtig!!!
Dit was voor Jenny de eerste keer dat ze snorkelde en ze vond het prachtig!
In beginsel was ze enigszins bevreesd voor wat betreft haar lenzen. Dit leverde echter geen problemen op.
Het tweede snorkelpunt was ook bij Ko Phi Phi Leh, maar daar was én het koraal dood én er waren niet zoveel vissen.

Daarna zijn we naar een baai op Ko Phi Phi Leh gegaan, die gebruikt is voor de film 'The Beach' (met Leonardo Di Caprio e.a.). En het is een pracht van een baai!! Vanaf zee niet te zien en geheel omsloten door hoge limestone cliffs met emaraldgreen water.
Aldaar hebben we onze lunch genuttigd, fried rice with shrimps.

De tocht werd toen voortgezet naar Ko Phi Phi Don. Het eerste punt dat we op dit eiland (waar we zelf verblijven) aandeden, was Monkeybeach. Een mooi stuk strand in een mooie baai. Daar hebben we wat gezwommen, gelopen en wat frisdrank gedronken.
De volgende pitstop daarna was Bamboo-island. Dit eiland heeft een welhaast niet te geloven wit strand. Het doet haast pijn aan je ogen als je er op loopt. Van alle eilanden in de omgeving kun je alleen van dit eiland van verre al het strand zien. Een prachtig eilandje!!!
Daar zijn we lekker in de schaduw wezen chillen op het strand. Na vele uren op de boot in de zon te hebben gezeten, is schaduw een verademing.
Op een gegeven moment kwam de boatdriver ons halen. We gingen weer terug naar Hat Rantee. Het was inmiddels ook al 17.00 uur.

Gedurende deze boattrip hadden we een leuk contact met een Engels stel, Mike and Paula. Zij zijn bezig met een wereldreis van 14 maanden. Ze waren o.a. al geweest in: Zuid Amerika (Chili, Argentinië, Peru, Bolivia, Equador, Brazillië), China, Australië en Nieuw Zeeland, Maleisië, Laos. Vanaf Thailand gaan ze naar Cambodja om hun reis te beëindigen in India. Om jaloers op te zijn!!

's Avonds zijn we met z'n vieren wezen eten bij Tune in Rantee Land. Mike and Paula vonden het daar eigenlijk te duur, maar toen we vertelden dat het eten daar een stuk lekkerder was dan bij Rantee Hut, gingen ze toch overstag.
Na daar heerlijk gegeten te hebben en elkanders reisfoto's gezien te hebben, zijn wij vroegtijdig naar onze hut gegaan.
Daarna is Jenny weer vroeg op bed gegaan om nog wat te lezen en is René weer in 'zijn' hangmat gedoken.

Laa kàwn!!

• 26 Februari 2006 - 12:37

Hessel En Netty:

Wat fantastisch om te hebben gesnorkeld tussen de vissen en al die prachtige kleuren van het koraal. Fijn Jenny, dat je met je lensen kunt zwemmen. Wij kunnen ons voorstellen dat jullie jaloers zijn op Mike en Paula, maar wij zijn jaloers op jullie als wij al die prachtige verhalen van jullie lezen over wat jullie allemaal zien en meemaken....
    Laa kàwn !!