A day out into Khao Phanom Bencha National Park!! - Reisverslag uit Krabi, Thailand van renejenny - WaarBenJij.nu A day out into Khao Phanom Bencha National Park!! - Reisverslag uit Krabi, Thailand van renejenny - WaarBenJij.nu

A day out into Khao Phanom Bencha National Park!!

Door: Rene en Jenny

19 Februari 2006 | Thailand, Krabi

Sa-wat-dii,

Ook vandaag weer heerlijk lekker op pad met de motor, ditmaal naar Khao Phanom Bencha National Park. Dit park beslaat zo'n 50 vierkante kilometer (een kleintje dus) met als middelpunt een berg ter hoogte van 1350 meter.

Na natuurlijk eerst weer eens verkeerd te zijn gereden, hetgeen een 40 kilometer extra rijden betekende, kwamen we uiteindelijk zo rond het middaguur aan waar we wezen moesten.
We zijn toen begonnen aan een jungletrail naar een vieuwpoint. En met recht een jungletrail.
Bij tijd en wijle was dit pad moeilijk te vinden en dus te volgen. Rene liep voorop en Jenny er achteraan. Zo kon Rene haar bij de moeilijke stukken helpen, en dat waren er nog al wat.
Het betrof niets anders dan verradelijk klimmen en klauteren, waarbij je geregeld moeilijk grip op de ondergrond kon krijgen en waarbij de klim heel stijl was.
Rene kreeg het op een gegeven moment ook echt moeilijk, want hij was op slippers en gleed daar steeds bijna uit als gevolg van zweetvoeten. Jenny had wat dat betreft meer grip, want ze droeg sandalen.

Gedurende de klim 'meeg' ons het zweet weer uit alle porien, waar de muggen 'als vliegen op stroop' op afkwamen.
Na eenmaal na een uur zwaar geklommen te hebben, kwamen we bij het vieuwpoint aan. Dit zou dan een klim zijn van 750 meter, tenminste volgens de Thaise telling.
En deze klopt gewoon heeeeeel vaak niet.
Dit vieuwpoint stelde niet zoveel voor, dus zijn we gelijk verder gegaan naar de waterval Huay To.
Dit was zo'n beetje 300 meter dalen over wederom een erg moeilijk en verradelijk paadje.
De paden lagen vol met bladeren, rotsen, boomwortels en de meest vreemde insecten schoten voor je voeten weg.
Daarentegen hebben we wel een heel scala aan prachtige vlinders gezien.
Groot, klein en in heel veel verschillende kleuren en printen.

Bij de waterval hebben we heerlijk gepauzeerd. We hebben ons met het koude water afgekoeld en hebben ons proviand van chips en koekjes verorberd.
Na een uur zijn we via hetzelfde pad teruggekeerd naar 'the headquarters' van het nationale park. Dus eerst 300 meter klimmen en daarna 750 meter afdalen. Tijdens de afdaling liep Rene nog bijna met zijn platte bek zo in een groot spinneweb met daarin een behoorlijk grote spin (10 centimeter).
Dit gevalletje had een geel gekleurd lijf en grote kaken. Je moet er niet aan denken om deze in je gezicht te krijgen...

Eenmaal weer beneden aangekomen, hadden we beiden 'zwabberbenen' van alle bovenmatige inspanningen van gisteren en vandaag.
Soms maakten ze bewegingen die niet door ons zelf bewust waren aangestuurd!!

We zijn toen meteen een ander pad ingegaan die leidde naar een andere waterval.
Dit pad was een stuk makkelijker te nemen en was 500 meter lang. Maar wel weer door echte jungle.
Ook hier hebben we een aantal bomen gezien, megagroot.
In een daarvan zou je een tunnel uit kunnen hakken en er met de grootste Chrevrolet denkbaar gemakkelijk door kunnen rijden.

Na kort bij deze waterval vertoefd te hebben, zijn we bij 'the headquarters' heerlijke verfrissingen wezen nuttigen. Jenny had het toen helemaal gehad.
Rene daarentegen wilde nog graag een andere waterval bekijken.
Uiteindelijk is Jenny overstag gegaan en zijn we samen op pad gegaan.
Deze waterval bleek dus de mooiste van het stel te zijn. Daar het echter al 17.00 uur was geweest, hebben we deze dus niet volledig kunnen checken.
Wat we gezien hebben was echter prachtig. Dit was dus de waterval met 13 levels.
We hebben er maar 3 gezien, maar hebben reeds besloten dat als we van Ko Phi Phi terug keren, we een dag langer in Krabi Town blijven om deze waterval in zijn totaliteit te ervaren.

Vlak voor het vallen van de avond waren we weer terug bij ons hotel. Daar hebben we de tickets voor de boattrip naar Ko Phi Phi geregeld en betaald.
In Thailand heeft de tsunami na Pukhet op Ko Phi Phi de meeste schade en slachtoffers gemaakt.
Rene is daar de vorige keer ook geweest en is erg benieuwd hoe de situatie daar nu is. Tevens is het gewoon een buitengewoon mooi eilandje dat je gewoon moet zien als je in Thailand bent!!
Morgen om 10.00 uur stappen we op de boot. Jippie!!!

We hadden in eerste instantie gedacht wederom op 'the nightmarket' te gaan eten, maar het moment dat we deze markt op zouden draaien besloten we alsnog anders. PIZZERIA!!!
Dat hadden we wel verdiend na twee zulke fysiek zware dagen, vonden wij.
Na ons daar zwaar te buiten te hebben gedaan aan allerlei lekkerheden, zijn we als de wiederweerga 'huiswaarts' gegaan om nog 'even' twee 'verslagjes' te maken om daarna zwaar te crashen!!

Laa kawn!!

• 19 Februari 2006 - 17:47

HP:

Timmer heeft GOUD..!!!!!

• 19 Februari 2006 - 18:58

Hessel En Netty:

Zo te lezen heb je niet veel last meer van je teen Rene. Gelukkig maar!!
    Wij gaan zo naar de verjaardag van tante Riky.
    Het is weer een prachtig verhaal.

• 20 Februari 2006 - 18:13

Evelien,milan En Gerhard:

hoorde vanmorgen op de coevordense groentemarkt, want dat is zo'n beetje het enige wat je er kunt kopen, van rene's moeder dat jullie zwaar gediscrimineerd werden door een deen die zijn restaurant alleen opensteld voor denen. Kan ik me na die prentjes over mohamed ook wel voorstellen. Stel je krijgt een nederlandse extremistische moslim in je toko, dagmenu. Dus jennie uit die burka.
    Na het lezen van vorig verslag wordt mijn zin in vakantie wederom geprikkeld. Hier gaathet zijn gangetje, aleen heeft milan last van een behoorlijke verkoudheid en oorpijn. Wat antibiotica gehaald bij valks en hopen dat ons manneke snel weer beter wordt. Morgen mag ik weer een week werken en het is gelukkig erg druk dus de weken vliegen voorbij. Wederom de lieve groeten en dikke kus de familie

• 20 Februari 2006 - 20:42

Petra Geerlinks:

Lekker eten, drinken en vooral leuke dingen doen!
    Wel samen heelhuids terugkomen.
    Het toneel is ook weer begonnen en gaat over een prinses, wiens kroon gestolen is, door een stel dieven.

• 22 Februari 2006 - 11:00

Dre En Mich:

Ik zie het helemaal voor me, die ongecontroleerde bewegingen van jullie benen :D En van die grote enge spinnen, dat is precies de reden waarom ik jullie bewonder, ik had het op 'n rennen gezet! Knuf