Van Chang Rai naar Chang Mai naar Pai! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van renejenny - WaarBenJij.nu Van Chang Rai naar Chang Mai naar Pai! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van renejenny - WaarBenJij.nu

Van Chang Rai naar Chang Mai naar Pai!

Door: Rene en Jenny

27 Januari 2006 | Thailand, Bangkok

Howdy peoples,

Gisteravond zijn we nog even wat wezen drinken en poolen. Jenny is serieus de cocktailkaarten aan het ontdekken. Tot dusver heeft ze aan exotische drankjes gehad; The Butterfly, Mai Tai, Screw Driver, Tequila Sunrise and the Blue Margerita. Dronken is ze echter nog niet geweest, dus het wordt nu echt eens tijd Jenny!! Maar daar zijn de meningen verdeeld over....
De bieren die Rene heeft gechecked zijn; Chang beer (ook wel katerbier genoemd, pff..), Singha beer, Tiger beer, Leo beer en de hier onvermijdelijke Heineken! Grolsch zal het gedurende ons verblijf alhier niet worden. Tja, you can't have it all!!

Vanmorgen is Rene als een maniak op de motor naar Chiang Saen (zo'n 60 km) gereden om de visa te regelen, terwijl Jenny lekker is wezen ontbijten, internetten en een beetje chillen in Chiang Rai.
Speedy Bloemink had de duivelse gang er zo in, want we wilden vandaag zoals gisteren vermeld twee busritten maken om een dag reizen te besparen. Dat had ook gekund, indien The clumsy Dutchman zich niet verreden had.
Tja, de dwaas had zijn eigen navigator niet achterop zitten en dat is vragen om moeilijkheden. Dat betekende dat Rene in plaats van 120 kilometer ongeveer 190 kilometer (eigenlijk dezelfde route dan gister) heeft afgelegd. Maar dan wel twee maal zo snel als gisteren. Maniak!!! Links inhalen, rechts inhalen, verkeersregels werden aan de laars gelapt.
Menig Thai vond dat niet zo symphatiek afgaande op al het getoeter en de blikken, but who gives a rats-ase!
Onderweg terug kwam hij een poos achter een boevenwagen te rijden en dat is geen pretje om in te zitten, werd door hem geconstateerd. Het was een open laadbak, maar wel getralied en voorzien van een megagroot hangslot. Rene kon zo alle boeventronies bekijken, en je kon simpelweg aan het uiterlijk zien dat ze niet zuiver op de graad waren indien je ze bijvoorbeeld in real life zou tegenkomen.

Enfin, omdat Rene dus verkeerd was gereden, misten we vanmorgen de bus van 11.00 uur en misten we daardoor ook de bus van 16.00 uur van Chiang Mai naar Pai. Thanks mate!!Daarom zitten we nu wederom in een Guesthouse in Chiang Mai.
Echter, dit is wederom een oud Thais huis van teakhout, dat weer waanzinnig mooi is!!

Vanavond hebben we natuurlijk weer heerlijk gegeten. Nu echter in een vegetarisch restaurantje family style. De familie die het runt woont er ook en de kinderen spelen tussen de gasten door. Lekker gezellig. Naast de vegetarische gerechten maken ze allerhande broodjes, cakejes, koekjes, ijsjes, etc. Zonder gebruik te maken van eieren en melk van de koe, wel sojamelk. Het doet erg ydillisch aan.

Morgenvroeg om 09.00 uur pakken we de bus naar Pai om daar tot rust (noem het kuren) te komen. Hoog in de bergen in een vallei en aan een schattig riviertje!!

Dat is het voor nu, dus voor jullie allen nu eens niet al teveel huiswerk om te lezen Ook jullie hebben recht op een beetje chillen, vooral in het weekend.
But you never know what tomorrow brings!!!!!!

• 27 Januari 2006 - 13:50

HP:

Goed bezig Clumpsie. Rij voortaan wel wat voorzichtiger, willen graag de hele vakantie die verhalen lezen... :) GRTZ

• 27 Januari 2006 - 14:04

Rianne:

Hey hey,

De Mai Tai cocktail, die hebben ze ook bij Joe Champ Jenny :P alleen vond ik m niet zo lekker, was tie bij jou ook roze? ma goed. Hebben jullie genoeg geld gespaard voor eventuele onvoorziene boetes behaald door Rene haha.. als ik dat allemaal zo lees.. foei!

Kus

• 27 Januari 2006 - 14:18

De Van Urkjes Uit Nijeveen:

super dat jullie het zo naar jullie zin hebben. geniet ervan en zo te lezen doen jullie dat ook wel. times flys when you have fun.En nog bedankt voor jullie kaart. En wel voorzichtig doen we willen jullie graag heelhuids terug zien.
    groetjes, Sander, Angelique, Kevin en Ryan

• 27 Januari 2006 - 15:09

Andrea:

Geweldig, alle verhalen van jullie. Ik heb alles gelezen, alleen met vertraging... Ik zal mijn huiswerk vanaf nu beter doen hoor, beloofd! Hier gebeurt ook genoeg, af en toe net een soap... Ik hou alles bij voor je Jen, ik praat je weer helemaal bij als jullie terug zijn. Hele dikke knuf !

• 27 Januari 2006 - 16:04

Judith:

He mensen!

Deze dag klinkt allemaal zeer hectisch, dus dat kuren hebben jullie wel lang en breed verdient. Lekker een modderbad nemen?? Tja, you name it, ze hebben het vast allemaal wel. Nog een 'Herb-saunaatje' erbij en je chilldag is een utopia. Doen jullie wel allemaal voorzichtig. Alhoewel, in Thailand moet je natuurlijk wel rijden zoals de stijl daar. Ik weet het niet, maar rijden de Thai's ook niet zo eng?! He Jenny, goed bezig met de cocktails. Ik heb toevallig, net als Rianne ook de Mai Tai geproefd bij Joe Champs. Ik vond hem daarentegen erg lekker. Maar de Tequilla Sunrise is onverslaanbaar. Deze is toch wel zo lekker!! Zeer toepasselijk ook in Thailand want de zonsopgang zal daar wel fantastisch mooi zijn. Althans, zo denk je altijd over verre landen, toch? Nou smikkel nog maar lekker van de homemade cookies en dergelijke en doe voorzichtig aan met de reis morgen naar Pai. Geniet maar van jullie kuuroord!

Liefs,

P.S. Grote kans dat jullie huis binnenkort als jullie terug zijn, omgetoverd wordt in een waar teakhuis ;)??
    Juud

• 27 Januari 2006 - 16:06

Judith:

Oh ja, nog bedankt voor de kaart. Nu heb ik een stukkie Thailand met tempels thuis!! Thailand met tempesl hangt erg mooi op de deur! :)

• 27 Januari 2006 - 18:02

Evelien,milan En Gerhard:

alweer een sappig verhaal, uit verre oorden heerlijk om te lezen. wij gaan weer gewoon catannen is ook leuk en hier hebben we wel grolsch. Ach ja elk voordeel heb z'n nadeel kus gerhard

• 27 Januari 2006 - 20:48

Hessel En Netty:

Hallo luitjes,
    Weer een boeiend bericht. René heeft wel weer de nodige kilometers gemaakt.Als Jenny weer achterop de motor gaat zitten is het raadzaam om een kussentje mee te nemen.Gaan jullie morgen maar lekker relaxen na de busreis. Bij ons is het weekend ook begonnen.Tot mails. Pap en mam.

• 27 Januari 2006 - 22:45

Hanny:

Hallo daar ik ben weer binnen en kan alles weer volgen heerlijk om weer mee te kunnen kijken in jullie leven. de webcam komt er aan tot volgende week

• 28 Januari 2006 - 12:40

Marga:

Lieve luitjes,
    Super om de geplande reis uit te breiden met een bezoek aan een stukje China.
    Als je toch in de buurt bent.
    Nou ja, in de buurt!!!!!
    5 dagen varen, oeps!
    Mijn taalgebruik.Want af en toe moet ik wel even nadenken over bepaalde woorden, die nog niet in mijn jargon voorkomen.
    Maar niet te oud om te leren, het is nu weekend en Ruud en ik gaan lekker chillen!!!!
    Vanavond uit eten in Groningen met vrienden en dan zal ik aan jullie denken, als wij daar lekker zitten te happen.
    Ik houd het bij rode wijn, ook niet te versmaden.
    Morgen stappen we weer op de hei, want er is mooi winterweer met zon voorspeld.
    Lieve mensen, ga door met de prachtige verslagen, het blijft genieten.
    Liefs, Ruud en Marga.

• 28 Januari 2006 - 13:50

Riekus:

Beste Rene en Jenny
    Bedankt voor de kaart en heel veel groetjes

• 28 Januari 2006 - 13:52

Christiaan:

Heel veel groeten ...enne samenwonen bevalt prima...Neem de zon maar mee terug

• 28 Januari 2006 - 13:55

Marthijn:

op deze zonnige (jawel zonnige ) dag in emmen ff een mailtje richting mooi en nog veel zonniger thailand...zeker !!!!...beste mensen...geloof dat mensen hier heimwee naar jullie krijgen ach weet het wel zeker eigenlijk ...heeel veel plezier daar nog...marthijn

• 28 Januari 2006 - 13:59

Ada En Arend:

We missen jullie...hoorde van je collega's dat je vaak zit te chillen...is dat wat voor hier???
    Kom gezond terug met z'n beiden...
    lieve groeten
    A&A

• 28 Januari 2006 - 14:02

Janny:

Ja Rene...kon t even niet laten om de mensen hier in Emmen ook even aan te zetten om een stukje te schrijven...
    Mijn dienst is net begonnen...moet tot 9 uur vanavond...
    Jullie zullen nu wel genieten van een heerlijk diner...of lekker varkensvlees met honing...mmm
    Jullie lezen me nog...ga nu "hard aan het werk"...doei en een dikke zoen voor jullie beide
    JP

• 28 Januari 2006 - 18:57

Bert,Bart,Henk,Auke:

Hoi jullie, wij van 34 willen je bedanken voor de mooie kaart..het is hier vreselijk koud..snachts wel min10..(niet echt maar voor ons gevoel wel)...We missen je grapjes...ontdeugd....en we blijven zitten met de rode bietjes...Maar treur niet we bewaren ze....Nog mooie weken toegewenst...niet te bruin worden want anders pas je niet meer bij ons in huis...en steek je teveel af...
    groten en misschien schrijven we nog eens...
    Henk,Bart,Bert,Auke....
    ps...kom nait under't peert