Going on the nighttrain!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van renejenny - WaarBenJij.nu Going on the nighttrain!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van renejenny - WaarBenJij.nu

Going on the nighttrain!!

Door: Rene en Jenny

20 Januari 2006 | Thailand, Bangkok

Sà-wàt-dii,

Welnu, deze website doet het dus weer, dus gaan we ook op deze verder. Sorry voor all the hassle!!

Vanmorgen zijn we op de motor zo'n 20 kilometer buiten Ayuthaya gereden om een paleis van de koninklijke familie te bezichtigen. Het was een prachtig én groot complex. We vonden met name de tuinen prachtig. Strakker dan strak onderhouden en met ontzettend veel bloeiende potplanten in diverse kleuren.
Jenny had een valse start vandaag, aangezien ze last had van haar ingewanden, met name buikkrampen en enige sputterpoep. Waarschijnlijk omdat we ons gisteren nogal hadden overeten (het is allemaal ook zooo.. lekker!!).
Nadat we uit het paleis kwamen, hebben we bij een local heerlijk gegetem. Tenminste René heeft héérlijk gegeten. Jenny deed het met een schaaltje plain rice, want ze was nog niet gans hersteld.
Nadat we klaar waren met eten kwam een meisje van pak 'm beet 1 1/2 jaar naar René toe en greep hem om zijn rechterbeen. De ouders en andere familie van dit meisje spraken haar op een afkeurende manier aan. Echter, toen ze zagen dat wij er schik in hadden, was het goed. En het meissie had er zelf zichtbaar schik aan.
Toen we betaalden kwam het hummeltje ons het wisselgeld brengen en werd ze aangemoedigd om bye, bye te zeggen en te zwaaien. Erg aandoenelijk!
Eenmaal terug op ons Guesthouse is Jenny voor een aantal uren op bed gaan liggen. René is toen op de motor de stad in geweest. Eerst is hij een soort van mini- Chinatown in geweest. Dit betrof een deel van Ayuthaya dat bestaat uit een klein labyrint van hele smalle straatjes bomvol winkeltjes en stalletjes op straat. Je kon daar amper je kont keren en de handelswaar had de meest felle en diverse kleuren denkbaar.
Daarna is Rene simpelweg voor een half uur op de stoep gaan zitten met een ice-coffee om al het verkeer en de mensen te bekijken. Met name al het 'openbaar' vervoer had zijn aandacht, aangezien dit in handen is van gewone particuliere mensen.
Dit betekent dus dat je een zeer grote verscheidenheid van voertuigen hebt die voorzien in het vervoer van alledag. Fiets-riksja's, tuk-tuk's, kleine vrachtauto's omgebouwd voor personenvervoer, motortaxi's en ferrieboten (deze zag René vanzelfsprekend niet op straat, anders zou hij aan het hallucineren zijn!!).
En natuurlijk uitgedost in alle kleuren van de regenboog én voorzien van mooie afbeeldingen. Dit maakt het straatbeeld zeer levendig en mooi om te aanschouwen.

Daarna is René nog naar een markt geweest. Ook een hele belevenis. Het betrof met name seafood, vlees, groenten en fruit en lekkere hapjes. De vis was er in alle soorten en maten. Levendig (op een haar na trouwens, maar nog wel naar lucht happend) en dood, schoongemaakt en onaangeraakt, gedroogd danwel al in hapklare stukjes gehakt. Daarnaast waren er mosselen, krab, paling, inktvis, kreeft, king-prawns, levendige schildpadden en vast nog meer dat René zich niet meer kan herinneren. De in grote aantallen aanwezige vliegen kreeg je er gratis bij. Lekker!!!
Maar alles lag wel op bedden van ijs, dus wél vers!!
Er waren groenten die René nog nooit had gezien en vlees dat niet (meer) te herkennen was. Behalve een gehele varkenskop.., die was niet te missen!!
Aldaar heeft René nog twee worstjes op een stokkie gekocht van waarschijnlijk varkensvlees, maar dat is niet zeker. Wat wel zeker is, is dat deze worstjes héél lekker waren, ook al waren ze niet echt te definiëren (who cares?). Elke dag is weer een dag vol van smaaksensaties en heerlijke geuren én dat zal waarschijnlijk de hele reis zo blijven.

Eenmaal terug op ons Guesthouse bleek Jenny toch wel 'redelijk' opgeknapt na een uiltje geknapt te hebben. Met het avondeten heeft ze nog aardig wat gegeten.

In ons Guesthouse vertoeft trouwens ook een Brit genaamd Andy. Deze gast van 43 heeft twee kleine hanekammen op zijn hoofd die hij elke dag in een andere kleur 'verft'. Afwisselend in oranje, groen en blauw. Het is een punker uit de golden punk-age. Een ADHD'er pur sang. Een prettig afwijkend persoontje!

Well folks, that's all for today. There is always a tomorrow.

Seeya!!!

• 20 Januari 2006 - 14:29

Meindert:

Goed dat deze site het weer doet. Hij doet het zelfs zo goed dat ik jullie bericht drie keer binnen krijg. Ik schrijf maar één keer terug hoor!
    Wat een prachtige beelden schetsen jullie, als je dat leest, met ons druilerige weer, kan ik wel jaloers worden.
    Heel veel plezier en ik wordt steeds nieuwsgieriger naar het toneelstuk dat Jenny ongetwijfeld produceert na deze ervaringen.

Gr Meindert

• 20 Januari 2006 - 15:20

Judith:

Hoi Rene en Jenny

Een prachtig verhaal. Vooral de varkenskop blijft nog even hangen. En die vliegen, die eigenlijk ook. Maar ik vind het een goede gedachte om te denken dat je die er gratis bij krijgt. Dat is wel goed voor je; extra proteïnen. En de punker, met alle kleuren van de regenboog. Tja, ook een punker kan enigszins last hebben van een te hoge adrenaline factor. Komt vast door die felle kleurtjes. Om in de woorden te spreken van Jochem Meijer: tijd voor een cappuccino. Jenny, gelukkig voel je nu al weer wat beter. Misschien iets teveel vliegjes tot je genomen :)! Maar wel vervelend dat je even darmproblemen hebt gehad. Maar ja, ook dat hoort bij de verre reis. Je moet maar denken: een reis zonder sputterpoep is geen complete reis. ;)

Kus Juud

• 20 Januari 2006 - 16:15

Netty En Hessel:

Gelukkig dat de site het weer doet. Tja Jen, we hebben wat gevoelige darmen in de familie, maar het ruimt wel op.
    Jullie hebben echt een super talent om dingen te beschrijven. Wij blijven er van genieten. Wij zien die straat en markt zo voor ons. Al die kleuren!!
    We kijken al weer uit naar het volgende verslag.
    Veel kussen uit Emmen.

• 20 Januari 2006 - 19:46

Janny:

Ik heb genoten van jullie verhaal...heb gelijk de verwarming wat hoger gezet om de sfeer een beetje na te bootsen...maar helaas.
    Hier is t guur en nat...niks an....
    een dikke zoen en tot schrijfs
    Groeten uit Dalen

• 21 Januari 2006 - 09:19

Jenny:

Gelukkig inderdaad dat deze site het weer doet. Mijn maag is vandaag weer iets rustiger gelukkig. En Juud heeft wel gelijk. Het hoort er allemaal bij.
    We wachten nu tot 21.11 uur, bij jullie 15.11 uur, want dan gaat de trein naar Chang Mai. Duurt 'maar' 12 uur, dus valt mee.. uch uch..
    Tot lezens jongens,
    Kus

• 21 Januari 2006 - 10:22

Gert Kamps:

Het is voor het eerst dat ik op jullie site kijk.Ik heb er van genoten. De manier waarop alles wordt verteld is heel levendig. je denkt haast dat je er bij bent .Leuk hoor. Ik kijk nu zeker nog eens vaker. Heel veel vakantie genot gewenst.

• 21 Januari 2006 - 16:53

Marga:

Lieve mensen,
    Ik geniet enorm van jullie reisverslagen en allerlei ervaringen.
    Hier zal het maar steeds kouder worden volgens de voorspellingen.
    Een staartje van het koudefront uit Rusland, waar het min 50 gr. is.
    Het eten drinken zal er vast zeer aanlokkelijk uitzien, maar of onze darmen al die goedjes goed kunnen verwerken!
    Zie het maar als een grote schoonmaak.
    Wel veel blijven drinken, hoor ik altijd i.v.m uitdrogen.
    De tuin hier ligt er ook strak, maar vooral winters bij, ik heb de eerste sneeuwklokjes al ontdekt,dus op naar de lente, maar eerst......
    Ik wens Jenny een goed herstel en kijk al weer uit naar jullie volgende reisverslag.
    Liefs, Ruud en Marga.

• 22 Januari 2006 - 09:58

Oom Jan:

kreeg jullie bericht dit keer in drievoud,maar dat maakt het niet minder interessant.Heerlijk die tropische warmte.Ik realiseer me dat vooral nu de winter echt lijkt te komen in Nederland