Treinen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van renejenny - WaarBenJij.nu Treinen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van renejenny - WaarBenJij.nu

Treinen

Door: Rene en Jenny

17 Januari 2006 | Thailand, Bangkok

Sa-wat-dii peoples,

Vanmorgen hebben we 'afscheid' genomen van de staff van Pong Phen Guesthouse. De meiden waren namelijk erg gezellig, vriendelijk en behulpzaam. Ze konden net zo goed Nederlands als dat wij inmiddels Thais kunnen (zééér basic). Om 06.00 uur stonden wij vandaag op, want we moesten met de trein van 07.20 uur vanaf Kanchanaburi naar Bangkok Noi.
Eenmaal op Bangkok Noi aangekomen, werden we aangesproken door een jong Canadees stel. Ze vroegen waar wij heen gingen. Toen ze hoorden dat wij dezelfde plannen hadden, stelden ze voor om samen met hen een taxi te delen naar Hualamphong Station in Chinatown (downtown Bangkok). Aangezien René precies wist hoe daar met het openbaar vervoer ( public boat en de benenwagen) te komen, hebben we ze op sleeptouw genomen. Een taxi is ook veel te duur (150 baht) ten opzichte van de public boat (veel leuker dan taxi) en benenwagen (11 baht).
Vlak voor dat we op Hualamphong Station aankwamen, viel Jenny voorover op haar knieën en handen als gevolg van een kuil die ze over het hoofd had gezien. De schade was een blauwe knnie met een kleine zwelling en een licht verstuikte enkel. Niets om echter ongerust over te zijn.
Na het aanschaffen van de trein-tickets voor een lousy 15 bath zijn we met z'n vieren cheap cheap wezen eten bij een straattentje die René nog kende van zijn vorige trip. We moesten namelijk 2 1/2 uur wachten op onze trein. By the way, Hualamphong Station is rond 1910 ontworpen door een Nederlandse architect. Leuke bijkomstigheid, niet?
Gedurende het wachten op de trein, heeft René een drietal Gusthouses gebeld om te vragen of ze rooms available hadden. No!! Dus dat voorspelde weinig goeds.
Eenmaal aangekomen op Ayuthaya Station en met de ferry overgestoken (aangezien de stad is omgeven door water als ware het een eiland), zijn we als de donder, dus in een hoog tempo lopend, op zoek gegaan naar een Guesthouse met rooms available. Er waren namelijk meer farang in de trein die een room nodig hadden en veel toko's zaten dus al vol...
We zijn uiteindelijk vrij vlot 'geslaagd'. We hebben nu echter wel een room in een shitty Guesthouse. Goor, met wanden van triplex en een staff die we voor geen meter vertrouwen. We hebben dan ook alles van enige waarde bij ons.
Na ons gedouched en verschoond te hebben, aangezien het erg warm en stoffig was vandaag, zijn we gelijk op pad gegaan om voor de volgende dagen een ander Guesthouse te regelen middels reserveren. En er gloort hoop 'on the horizon'.
We zijn als eerste een Guesthouse wezen checken waar René 2 jaar geleden met de meiden uit Amsterdam heeft geslapen. Dit Guesthouse had hij vanmiddag telefonisch ook al bereikt, maar full! Toen wij de eigenaresse (een geweldig leuk oud en vriendelijk vrouwtje) echter hoogstpersoonlijk spraken en ze van René hoorde dat hij twee jaar geleden ook al eens bij haar was geweest (ze had toen net haar Guesthouse geopend), ging het roer om. You old guest? Then I have loom for you tomollow!! Dat is wat wij wilden horen. Jenny was lichtelijk ontroerd door deze hoog gewaardeerde oude dame. Ook René kreeg een warm gevoel.
Tevens konden we bij haar onze dirty laundry kwijt. En dat was nodig ook, want wij beiden zijn zo'n beetje door onze schone kledij heen.
We moeten komende nacht in that shaggy place doorkomen en dan kunnen we morgenvroeg onze gear bij haar kwijt en dan morgenmiddag na het sightseeing van enige wats, kunnen we fijn bij haar inchecken. Haar Guesthouse is een oud Thais huis gemaakt van teakhout. Echt geweldig mooi en luxieus voor die prijs.
Vanavond zijn we nog even op een nightmarket geweest. Daar hebben we een soort van softdrink orange gekocht. Het zat in een zakje, dus soep'n uut'n zakkie!!!
Morgenvroeg gaan we natuurlijk een motortje huren en zullen we eens wat wats bekijken.

Het was al met al een lange reisdag met de trein. We hadden er ook voor kunnen kiezen om met de bus van Kanchanaburi naar Ayuthaya
te gaan. Dit zou zo'n 2 1/2 uur duren. Edoch, we crazy Dutch people kozen ervoor om al met al 9 uur (inclusief 2 1/2 uur wachten op Hualamphong Station) onderweg te zijn.

Jaja, zelfs van een niet zo bijster bijzondere dag weten we nog een ellenlang verslag te maken.

Tot de volgende keer.

• 17 Januari 2006 - 16:08

Meindert:

Zeg dat wel, knap dat jullie zo regelmatig schrijven. Jenny maak er een spannend verhaal van voor het volgende toneelseizoen. Met teksten als: Edoch, we crazy Dutch people en we soep'n uit'n zakkie" moet dat lukken. Hou mekaar vast in dat louche guesthouse.
    Gr Meindert

• 17 Januari 2006 - 16:59

Roelie:

Hallo Luitjes
    Het is heel leuk om jullie zo te volgen
    Leuk om op deze manier met jullie mee te reizen
    Geniet ervan en tot hoors
    Liefs

• 17 Januari 2006 - 17:14

Netty:

Ik heb het tegenwoordig zo druk met de "mail", dat me het eten al twee keer aangebrand/overgekookt is. Vandaag weer de bloemkool overgekookt. Maar goed, het is veel te leuk op de "mail".
    Gelukkig is de treinreis weer achter de rug en kunnen jullie vanaf morgen lekker genieten van de oude stad. Het was weer een mooi verhaal om te lezen. Wat aardig van die vrouw om toch een plek voor jullie te zoeken. Super!!
    Veel liefs, mam

• 17 Januari 2006 - 18:46

Janny:

He jullie crazy Dutchies....
    Ik zou waarschijnlijk geen oog dichtdoen...brr
    Wie weet...
    Tja Rene...ik kan me voorstellen hoe dat gegaan is met die mevrouw om een kamer te krijgen...Al jou charmes...Jenny's pijnlijke knieeén..en Dutch...
    He jullie geniet morgen van de moter..rij jij ook weer een stukje Jenny?
    liefs en een zoen
    Janny uut Daolen

• 17 Januari 2006 - 21:16

Eve, Milan En Gerhard:

het leuke van de reis is volgens mij dat je alles kunt laten doen voor weinig. Live like a miljonaire. Geweldig hoor dikke kus

• 18 Januari 2006 - 09:54

Riky:

wat een spannend reisverslag.hoop dat je been weer wat beter is.nog heel veel reisplezier.

• 19 Januari 2006 - 15:52

Janet En Gea:

Julliie hebben al heel wat meegemaakt. leuke verhalen
    geniet ervan. groetjes uitSchoonebeek.

• 19 Januari 2006 - 18:36

Hessel, Netty:

AAN ALLE JENNY EN RENE FANS.
    WE KREGEN NET EEN BERICHTJE VAN HEN DAT DE SITE VOORLOPIG NIET TE ONTVANGEN IS IN THAILAND. EEN NIEUW VERHAAL STAAT OP EEN ANDERE SITE;

www.ikbenopreis.nl/rene-en-jenny

• 23 Januari 2006 - 22:16

Annette:

Het is hier min 8 graden. Met de wind erbij 'snachts zeker min 10!!