Waterfall and Tigers! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van renejenny - WaarBenJij.nu Waterfall and Tigers! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van renejenny - WaarBenJij.nu

Waterfall and Tigers!

Door: Rene en Jenny

13 Januari 2006 | Thailand, Kanchanaburi

Sa-wat-dii !!

We hadden gisteren het plan om zowel Erawan Waterfalls als De Tiger temple aan te doen. Echter, de waterval was zo overweldigend mooi, dat we al vrij snel besloten de volgende dag naar de Tiger Temple te gaan en langer bij de waterval te blijven.
Het pad van 2 kilometer was werkelijk dwars door de jungle, maar natuurlijk al wel door miljoenen voeten betreden, aangezien veel toeristen die Kanchanaburi aandoen daar ook naar toe gaan.
Over rotsen, boomwortels, kleine houten bruggetjes en trappen en deels wadend door enkeldiep water. Zoals vermeld hadden alle 7 verdiepingen een soort van bassin waar je in kunt zwemmen, tezamen met vissen van allerlei formaat.
We zijn tot aan de top geweest, alwaar de waterval uit de rotsen ontspringt. Toen we daar aankwamen heeft Rene onder de waterval gestaan. And that was painfull! De straal had namelijk aardig wat kracht, hetgeen de huid flink striemde. Daar zijn we een hele tijd wezen chillen, als vanzelfsprekend ook op andere punten van de waterval. Eenmaal weer afdalend, hetgeen bij tijd en wijle nog moeilijker ging dan het beklimmen van de berg, hebben we halt gehouden bij verdieping nummer vijf. Tijdens de klim had Jenny aangegeven dat zij daar een poosje wilde zwemmen/baderen. Toen Jenny eenmaal lag te badderen, werd ze opgeschrikt door 'knibling fish' aan haar voeten/benen. Eenmaal bekomen van de schrik, had ze echter schik!
Na Jenny's verfrissing zijn we in een ruk door, de berg afgedaald. Eenmaal beneden aangekomen hadden we een berehonger en dorst als een paard. In totaal hadden we 4 1/2 uur bij de waterval vertoefd, maar met proviand hadden we daar geen rekening mee gehouden. We gingen uit van een uurtje of twee en hadden dan ook maar een 1/2 liter water te verdelen over ons twee, terwijl het bloedverziekend heet was. Maar de waterval was dan ook zo wonderschoon, haast niet te beschrijven. Na wat gegeten en vooral veel gedronken te hebben, zijn we weer op de motor (125 cc) gestapt en weer naar Kanchanaburi gereden. In totaal was het zo'n beetje 130 kilometer. Het links rijden gaat zonder noemenswaardige problemen.
Eenmaal aangekomen bij ons Guesthouse had Rene enige minuten tintelingen in zijn vingers en Jenny had een bruced ash door de trillingen van de motor.

Des avonds zijn we met Martyn heerlijk wezen eten en daarna wat wezen drinken in een bar met een werkelijk heel mooi aangelegde natuurtuin. Zoals Rene wist van de vorige reis, hadden ze daar een tweetal struisvogels. Het voeren van deze 'vogeltjes' is in deze bar een soort van attractie voor de bezoekers. Nadat Rene en Martyn ze hadden gevoerd, heeft Jenny na enige aanmoedigingen ook de stoute schoenen aangetrokken. Dit was voor haar een enorme overwinning. Zoals velen van jullie weten heeft Jenny een grote angst voor deze beestjes van 2 meter!! Moedig toch?!

Vandaag zijn we relaxed begonnen. Eerst eens lekker uitgeslapen en flink ontbeten. Daarna rond 12.30 uur op de motor naar de Tiger Temple. Na enig zoeken en daardoor een extra 50 kilometer te hebben gereden, kwamen we rond 14.30 uur aan. De tijgers, 8 stuks in totaal, lagen in een soort van ravijntje. We werden een voor een aan de hand van een begeleider langs deze tijgers 'gevoerd', terwijl iemand anders van het begeleidingsteam de foto's nam. Dit was werkelijk een moment om nooit te vergeten. Werkelijk uniek, om deze beesten aan te raken danwel te aaien. Vanwege de hitte (de heetste dag tot dusver in onze reis), waren de tijgers gelukkig erg lui/inactief. Want we waren toch wel wat verontrust. Zo'n beest van 290 kilo en ter hoogte van Rene's heup, zou het maar eens op zijn heupen krijgen. Then you're f.....!
Indien een tijger onverwachts gaat staan danwel lopen, worden ze met ferme hand terug gedirigeerd door de begeleiders. Indien dat niet afdoende is, komen de monniken in het spel. Het schijnt dat die een rustgevende werking hebben op de tijgers en de tijgers schijnen de monniken eerder als hun 'meerdere' te erkennen. Hoe en waarom? Misschien zit het antwoord nu juist in de Budha-leer. We shall never know.

Daarna hebben we nog een viertal welpjes van 4 maanden oud gezien. Het menu voor deze welpjes behelst katten-, honden- en kippenvlees, waardoor ze nu een kilo per dag groeien. Da's rap!!!!

Morgen trekken we verder naar het plaatsje Sangkhlaburi. Dit is zo'n 15 kilometer van de grens met Birma. Er zijn daar twee mega-meren, hoge(re) bergen en veel verschillende volkeren die gevlucht zijn uit Birma als gevolg van het dictatoriale regime. Een aantal van deze volkeren zijn dan ook nog steeds in oorlog met Birma. So that's quite interesting.
Het is niet zeker of daar een internetcafe is, dus het kan zo zijn dat het volgende bericht wat langer op zich laat wachten.

Hete groeten en Laa kawn (goodbye)

• 13 Januari 2006 - 17:49

Rianne:

wil je niet zo'n tijgetje meeneme in je koffer? lijkt me wel schattig :D ik denk alleen niet dat ie nog past in de koffer wanneer jullie weer huiswaarts keren ;)
    zitten al jullie vingers er nog aan?
    En hoe zit het met jullie bruinheid? al behoorlijke negers aan het worden?

Dikke kus

• 13 Januari 2006 - 18:06

HP:

Leuk verhaal weer om te lezen! (dat Engelse erbij is zeer vermakelijk, keep up the good work René..) Die tijgers waren idd erg leuk, maar het mooiste van dit verhaal is dat Jen de struisvogels heeft gevoerd :) Goed bezig Jentje :D Veel plezier en tot de volgende maar weer.. KUS

• 13 Januari 2006 - 18:23

Janny Of Voor T Gemak JP:

Heerlijk hoe jullie t beschrijven...alsof we mee kunnen kijken
    Hoe zijn deze monikken gekleed?
    Ik kan me nu al weer verheugen op het volgende verhaal...
    Een dikke kus en groetjes uit Dalen (maar ik moest ze ook meezenden vanuit Emmen)

• 13 Januari 2006 - 19:08

Eve, Milan En Gerhard:

erg leuk verslag van weer een paar dagen reizen. Ik hoop de verslagen te kunnen bijhouden, want zoals iemand al schreef je kunt meeliften op de reis. Wij moeten nog even wachten voordat er een vakantie komt.
    Gaan vanavond kolonisten en dat is toch ook een heeel klein beetje vakantie wederom veel plezier en tot lees ze kussen van de familie

• 13 Januari 2006 - 19:53

Mam/Netty:

Weer zo'n geweldig verhaal. Ik moest er wel om lachen. Een knabbelende vis aan je teen Jen??? brr.. Rene, zitten je haren nog op je hoofd na die krachtige waterval douche. Jen.. wat knap van je dat je die struisvogels aan durft te kijken. Ben je echt bij ze in de buurt geweest? Ik ben trots op je! Nooit gedacht dat je daar nog eens overheen zou komen. Vreemd dat die monniken zoveel invloed hebben.
    Verheug me op het volgende verhaal.
    Laa kawn. liefs pap en mam

• 13 Januari 2006 - 22:01

Mam/Netty:

Verheug me op het volgende verhaal.
    Laa kawn. liefs pap en mam

• 14 Januari 2006 - 09:03

Marthijn:

ojaaaaaa.....op vrijdag de dertiende met tijgers spelen?das de goden verzoeken of boedha alleen al....in elk geval groet van wvz rolderbrink ...marthijn

• 14 Januari 2006 - 11:38

Alex:

Een mooi verhaal, wederom! En Rene, zeg eens eerlijk, was je vantevoren ook gewaarschuwd om vooral niet onder zo'n waterval st gaan staan? Ik zie jou er dan wel voor aan om het dan juist wel te doen! Hahahaha.
    Maar leuk om te lezen dat jullie het geweldig naar jullie zin hebben. En jenny, kun je het allemaal al bevatten? Hier gaat alles z'n gangetje en zit midden in een werkblok.
    Tot het volgende bericht.

Alex

• 14 Januari 2006 - 12:40

Laura:

Leuk om jullie belevenissen te lezen! Kan me niet echt voorstellen dat het daar zo warm is! Ik zit binnen met mijn geite wollen sokken aan en heb nog steeds koude voeten!Heel veel plezier nog!En hebben jullie al foto's? kunnen we nog meer meegenieten!
    liefs Laura

• 14 Januari 2006 - 13:17

Pa -Ma En Cindy:

Hier weer een teken uit CoevordenAlles is hier bij het oude,bij jullie een en al sensatie.Wij zijn gisteravond naar Rie Jans geweest want die was jarig,jullie moeten de groeten hebben van hun,het was gezellig.Hier is het koud,en vorst maar de zon schijnt wel.We gaan elke dag even naar jullie huis,de musjes missen jullie al(ha ha).Verder geen nieuws,maar we zijn erg blij met jullie verslagen,en hopen nog veel te lezen.Ik ben jaloers op jullie(mam)Lekkere weer ,maar nog even dan is het hier ook weer mooi.

Groetjes en Knuffels.

• 15 Januari 2006 - 02:29

Trudie Pellewever.:

Wat kunnen jullie leuk schrijfen zeg.
    Zo dus de vissen hebben aan je zitten knabbelen jenny? maar goed dat het geen piranja's zijn geweest. De watervallen waren dus mooi. Wat bijzonder dat jullie de tijgers mochten aaien.
    wat goed van je Jenny dat je de struisvogels hebt gevoerd. Zeer moedig hoor.
    Ook voor morgen een fijne reis. Veel plezier.
    Liefs van Trudie. XXXXXXXX

• 15 Januari 2006 - 09:19

Jeroen En Gerte:

Nog maar ruim een week in Thialand, en al zoveel gezien, geroken en geproefd!! Dat beloofd nog veel mooi's voor jullie de komen de tijd!

veel geluk en plezier
    veel kusjes van ons alle vier
    Gerte,Jeroen,Anne& Pepijn

• 15 Januari 2006 - 09:26

Jeroen En Gerte:

Oja moet wel even gezegd!!!!!!!!!!!

Wat omschrijven jullie de belevingen op een prachtige manier.
    Kunnen we hier lekker meegenieten.Zie alweer uit naar het volgende mailtje
    xxxxjes

• 15 Januari 2006 - 15:09

Ellen:

he hoi,

dus ik kan in het vervolg het woord struisvogel weer gewoon in de mond nemen?????? Niet te geloven!!! Goed van je meissie, soms moet je wat he.

groetjes!!

• 15 Januari 2006 - 17:21

Oom Jan:

Was enige dagen in Wenen en Berlijn.in beide steden was de temperatuur onder nul.Jullie reisverslag blijft interessant