De laatste reis in Thailand, Ranong-Bangkok!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van renejenny - WaarBenJij.nu De laatste reis in Thailand, Ranong-Bangkok!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van renejenny - WaarBenJij.nu

De laatste reis in Thailand, Ranong-Bangkok!!

Door: Rene en Jenny

07 Maart 2006 | Thailand, Bangkok

Sà-wàt-dii,

Om 08.00 uur vanmorgen stapten we op de bus die ons naar Bangkok zou brengen. Onze laatste echte reis in Thailand. In fact, met deze busreis is de reis terug naar Nederland al begonnen. Vanaf nu zal het alleen nog wat dagreisjes zijn.
Met deze wetenschap begon de dag voor René in mineur.
Wij beiden hebben aan de ene kant écht nog geen zin om naar Nederland terug te keren. Aan de andere kant echter, is het ook wel goed zo.
To everything comes an end!!
En het (luxe) leven in Nederland trekt ook wel weer.

De busreis zelf verliep prima. Ditmaal werden we onderweg voorzien van cola met ijsblokjes, een gratis maaltijd halverwege de rit in een highway-vreetschuur en een fishburger in de bus.
Het enige minpunt aan de reis was wederom de Thaise muziek aan boord.
Zoetgevooisde, kwijlerige, quasi romantische Thaise prutpop! Zeer moeilijk om langdurig aan te moeten horen.
Wat dat betreft snakken we beiden weer naar Westerse muziek.

De stoel voor René was bezet door een oude Thaise dame. We waren nog maar koud op weg of ze plaatste haar stoel al in de ligstand. En toevallig zat René op dat moment enigszins voorover, waardoor beide gezichten dicht bij elkaar geraakten.
Daar René geen zin had om gedurende de hele reis in zijn al beperkte ruimte beknot te moeten zitten, begroette hij haar luid en met een sarcastische ondertoon met hallo. Daar bovenop zei Jenny tegen René: "Wat een egoïstische trut zeg!"
Binnen een mum van tijd had zij haar stoel halverwege de ligstand gezet.
Zo, that's that!

Na tien uur Thaise muziek en een dvd met Thaise humor overleefd te hebben, arriveerden wij om 18.30 uur op 'the southern busterminal' te Bangkok.
Pas de derde taxichauffeur die we aanhielden, was bereid om ons naar Thanon Khao San te brengen.
De eerste vroeg eerst waar we naar toe wilden. Toen we zeiden Khao San zei hij: "Nee die weg is me te druk!"
De tweede chauffeur was ook direct op een norse manier afwijzend toen hij hoorde dat wij naar Khao San wilden en deed gelijk zijn raampje weer omhoog, zonder ons nog een blik waardig te geven.
Pas de derde chauffeur was direct bereid om ons als klant te accepteren. We waren het er meteen over eens dat deze man twintig Baht fooi verdiende. Dat was uiteindelijk de helft van wat we voor de rit moesten betalen. De man was dan ook enorm verrast en zeer dankbaar.

Aangekomen op Khao San zijn we linea recta naar Sawasdee Smile Inn gelopen.
Zoals de 'die hards' onder jullie met een goed geheugen wellicht weten, gaan wij telkenmale naar dit hotel in Bangkok 'to bunk'!
Het is een redelijk hotel met een goede 'staff' en ze hebben altijd wel een kamer vrij. Dus daarmee voorkom je sjouwen met je backpack langs diverse guesthouses/hotels.
En ook nu hadden ze 'a double room with fan available'. Het meisje aan de balie gaf ons de sleutel van een kamer en zei dat we deze maar moesten checken.
Waarop wij repliceerden dat dit niet nodig was, aangezien we hier al twee maal eerder hadden geslapen en dus wisten hoe de kamers waren.
We kregen nu dan ook 10 % korting, 'cause we are old guests'!!

Na een dikke 4 weken verstoken te zijn geweest van warm water, hebben we vanavond genoten van een heerlijke warme douche.
Ook al hebben we een warme douche met deze bovenmatig hoge temperaturen niet écht gemist, voor de verandering is dat toch wel eens lekker.
We hebben vanavond voor het eten beiden een Western menu besteld. Jenny spaghetti bolognaise en René een peppersteak medium met french fried (ze bedoelen in Thailand dan french fries!).
En sinds een redelijke tijd geleden hebben we ook weer eens een fruit shake gedronken, te weten een watermeloen- en een kokosnootshake.

Ter invulling van de komende week moeten we nog even een plan de campagne maken.
We gaan in ieder geval het komende weekend naar een megamegagrote markt, we willen in Bangkok nog reizen met de spliksplinternieuwe skytrain, we moeten natuurlijk nog een paar tempels bekijken en waarschijnlijk nog a Muay Thai Boxing game in Ratchadamnoen of Lumphini Stadium bekijken, want daar is het the real deal!!!!
Ook al is time running out, we still got enough to do!

Laa Kawn!!

• 07 Maart 2006 - 20:44

Hessel En Netty:

Jullie hebben nog 8 dagen!!! Wij gaan begin mei naar Sicilie ook acht dagen. Onze hele vakantie. Ik bedoel maar... Dus de laatste dagen ook lekker genieten!!
    Vandaag zijn er verkiezingen voor de gemeenteraad in Nederland.
    Die zijn aan jullie neus voorbij gegaan dit keer.
    Het weer was goed vandaag dus is te hopen dat de opkomst goed is. Het is nu 9 uur en het lijkt erop dat de SP enorm wint de PvdA ook en de VVD wat verliest. De CDA verliest ook veel zetels.
    Zo zijn jullie weer een beetje op de hoogte.
    Dikke kus pap en mam

• 07 Maart 2006 - 21:51

Hessel En Netty:

Vanavond was er weer Champions League. Barcelona - Celtic 1-1. Barcelona is verder door de 2-1 overwinning 14 dagen eerder.Geniet van de laatste dagen

• 08 Maart 2006 - 10:41

Pa En Ma Bloemink:

Hallo Re en Je
    Jullie laatste berichten weer gelezen,was weer erg mooi (genieten dus).Verleden week heb ik Jo Supheert nog gesproken en die vroeg of jullie al op reis waren,dus even verteld hoe of wat,en ik moest jullie even de groeten doen.Verder gaat het hier zijn gangetje,ik heb een beetje de griep,maar verder alles kits hoor.Ik wens jullie nog 8 fijne dagen toe in Bangkok,en dan maar tot 16 maart.Dikke knuffel van ons.

• 08 Maart 2006 - 12:42

Dre En Mich:

Goed gedaan, met die vrouw in de bus! Anders had je misschien de hele dag knel gezeten! Harry is even bij de dierenarts, hij heeft last van blaasgruis. Niets ernstigs, niks verstopt, alleen een beetje vervelend voor hem. We mogen 'm vanavond of morgenvroeg weer ophalen. Voor de rest gaat alles z'n gangetje hier. Wauw, nog maar 8 dagen te gaan... uiteindelijk zijn die 2,5 maand wel snel gegaan, maar we kijken er wel naar uit om jullie gebruind en wel weer te zien! Dikke kus!