voortgangsverslag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van renejenny - WaarBenJij.nu voortgangsverslag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van renejenny - WaarBenJij.nu

voortgangsverslag

Door: Rene en Jenny

Blijf op de hoogte en volg

08 Januari 2006 | Thailand, Bangkok

Ten eerste, iedereen bedankt voor de berichtjes. Keep on going!!

Gisteren zijn we begonnen met de rondgang langs de vele tempels die dit land rijk is. De ene tempel is nog mooier en groter dan de andere en bling bling is wel een goede beschrijving. Het is een en al goud in de tempels. Met als uitschieter... Een tempel die we vandaag hebben gezien heeft een Boeddha van wel 5 1/2 TON aan goud!!!
Pas 40 jaar geleden kwamen ze daar achter toen het geval per ongeluk van een kraan viel, waardoor het pleisterwerk er af brokkelde, terwijl deze Boeddha al honderden jaren oud is. Amazing!!

We zijn vandaag ook in een sceme getrapt, dit hield in dat we omgerekend 60 euro voor een maaltijd hebben betaald. Dit gebeurt ons geen 2e keer weer... De king prams (reuze garnalen) waren wel fantastisch lekker.

We zijn al enige malen met de public boat over de rivier Mae Nam Chao Phraya gevaren. Dit is een fantastische manier om je te vervoeren in Bangkok. And cheap cheap!!!

Tevens hebben wij vandaag beide een pak van Kasjmir, 3 broeken o.a. van Kasjmir en 3 overhemden/blouses op maat laten maken tegen de luttele prijs van 450 euro p/p.

The food and drinks are delicious, we genieten van elke hap en slok.

Morgen gaan we onze treinreis naar Kanchanaburi regelen voor dinsdag. Dan verlaten we Bangkok en dat is ook goed. Want erg grote en drukke stad voor plattelanders.

Spanningen zijn voorbij, ja, zelfs ik (jenny) ben al ietwat geacclimatiseerd en Rene was gister al in goede doen.

De temperatuur is hier overdag 29 graden en 's nachts rond de 20 graden. Ja wij hebben het erg zwaar. We zeiden gister nog tegen elkaar toen we zo'n overheerlijk glas fruitsap dronken, wie zou er nu met ons willen ruilen???

Waarschijnlijk komt ons volgende bericht uit Kanchanaburi.

Greetings from Bangkok

  • 08 Januari 2006 - 14:12

    Judith:

    Ik wil best wel met jullie ruilen hoor!! Jullie maken zo te horen erg leuke dingen mee. En tja, Thailand is niet compleet zonder een sceme mee te maken, toch? Enne, eet smakelijk straks...Maar volgens mij, van wat ik gelezen heb, zal dat wel lukken..X Juud

  • 08 Januari 2006 - 15:11

    Rianne:

    Ik ben jaloers.... :P

    Kus

  • 08 Januari 2006 - 15:45

    Jenny:

    Nou, toen wij dit schreven was het 6 uur later dan in Nederland, dus we hadden al gegeten..
    In een klein 'restaurantje' waar de bevolking komt. Is veel leuker zo tussen de bevolking, alleen was mijn eten dit keer niet echt lekker..
    liefs

  • 08 Januari 2006 - 15:50

    Melanie:

    HeeY !!
    en.. Beetjj GeZelliG Daar ?
    LijKtt My WeL !!
    iiCk Ben eChtt JalOerS !!
    WeL BeetJJ Duur AlleMaaL 0f niet ? :o !!
    n0úú DiKke KuS
    eN gr0etJeS !! ..
    Melanie
    en 0wk de gr0etjes.. van de familie !!

  • 08 Januari 2006 - 16:13

    Jeroen En Gerte:

    ja, zo te lezen hebben jullie het erg zwaar! We zouden toch niet met jullie willen ruilen. We zitten hier te vernikkelen bij de kachel. Het is 4 a 5 graden buiten, dus je kunt maar beter binnen blijven! We genieten van ons laatste dagje vrij. Morgen begint voor ons alledrie het harde leven weer: werk en school. Pittige tijden!!! Geniet er lekker van, voor je het weet is het voorbij!!

  • 08 Januari 2006 - 16:23

    Marga:

    Hoi JenRen,
    Ik ben benieuwd hoe jullie er uitzien in je nieuwe outfit!
    Ik wens jullie een goede treinreis en ik kijk uit naar het volgende bericht.
    Groetjes, Ruud en Marga.

  • 08 Januari 2006 - 18:30

    Netty:

    Wat is het toch geweldig om op deze manier jullie reis te kunnen volgen.Wat een heerlijke temperatuur om in te vertoeven. Niet vergeten foto's te maken van die mooie tempels. Ik ben benieuwd hoe de nieuwe kleren staan.Fijn Jen dat de eerste spanningen voorbij zijn. Ik zie jullie al samen zitten achter zo'n heerlijk glas fruitsap.
    Dinsdag een goede treinreis!! liefs pap en mam

  • 08 Januari 2006 - 20:05

    Oom Jan:

    overal in tropische landen heb ik de ervaring dat eerst informeren over de prijs nuttig is.goede reis verder

  • 09 Januari 2006 - 10:37

    Han:

    Leuk verslag zal het blijven volgen die treinreis lijkt me ook interessant groeten ook van Chris
    Han

  • 09 Januari 2006 - 13:48

    Alex:

    Bangkok zal erg leuk zijn geweest, maar ik kan me voorstellen dat jullie zo'n grote en drukke stad nu wel flauw zijn.
    Geniet er lekker van. Helemaal als je je realiseert dat als ik nu naar buiten kijk het grauw, grijs en mistig is.

    Ik ben jaloers! Hahahaha.

    Tot het vogende bericht!

    Alex

  • 10 Januari 2006 - 12:03

    Ellen:

    he lieverds,
    Geen probleem om eens te ruilen hoor, ik heb het iedere dag maar weer koud als ik in 't autootje naar mijn werk rij! geniet ervan en tot gauw maar weer. liefs Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 37540

Voorgaande reizen:

16 Juli 2016 - 25 Augustus 2016

Thailand met ons gezinnetje

05 Januari 2006 - 16 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: