Laatste dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van renejenny - WaarBenJij.nu Laatste dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van renejenny - WaarBenJij.nu

Laatste dag Bangkok

Door: Rene en Jenny

Blijf op de hoogte en volg

09 Januari 2006 | Thailand, Bangkok

Sa-wat-dii krhap,( oftewel howdie people)

Vandaag was voorlopig de laatste volle dag in Bangkok. Vanmorgen zijn we eerst op station Bangkok Noi wezen checken hoe het precies zit met de trein naar Kanchanaburi, zodat we niet voor onnodige verrassingen komen te staan. We vertrekken dinsdag om 13.45 uur en de reis duurt een luttele 4 1/2 uur. De provincie Kanchanaburi staat bekend als een provincie met erg veel natuurschoon en de hoogste watervallen van Thailand, dus dat moeten wij natuurlijk ook zien.

Vanmiddag zijn we lekker op de rivier wezen uitwaaien. We zijn met de public boat tot het verste punt noordelijk gegaan. Op de rivier staat namelijk ten allen tijde een lekker briesje en dat is een aangename afwisseling met de warmte van de stad Bangkok. Naar het schijnt is het in Kanchanaburi ook wat koeler en dat is wel cool.

Vanmiddag om vijf uur zijn we naar de tailor-shop gegaan om onze outfits ( Hugo Boss-style voor mij en Armani-style voor Jenny) te passen voor enige aanpassingen, en dat ziet er GOED uit!! Eenmaal terug in Nederland gaan we dus op chique. Jaja....

Bij het bezichtigen van een wat(tempel) waren we gisteren proefpersonen voor een klasje Thaise kinderen. Zij hadden blijkbaar van hun leraar opdracht gekregen om de Engelse taal te oefenen met farlang (buitenlanders). Dat was best wel geinig. Bij wijze van dank kregen we kleine presentjes.
We hebben vandaag lekker gesnoept van een vrucht die er aan de buitenkant uit ziet als een peer, maar er van binnen qua structuur enigszins uitziet als een sinaasappel, maar dan steviger. Pas als je er in bijt spat het sap los. Tevens hebben we Thaise aardbeien gegeten. Deze zijn veel harder en smaakvoller en worden geleverd met een soort van suiker/zout combinatie.

Thailand is echt een land van heerlijke geuren, kleuren en smaken. En vrouwen! De mannen zijn volgens Jenny daarentegen lang niet zo mooi. Tja, bad luck!! De oude mannen spreken daarentegen Jenny wel aan. And I can dig that, want die mannen zijn wel erg karakteristiek.
Dus het weer in Nederland is zoals het hoort voor de tijd van het jaar. Geniet ervan, hehe.....
Met z'n allen blijven mailen hoor, want dat vinden wij beiden erg leuk. En niet alleen met betrekking tot onze reis, maar vooral ook over wat jullie daar bezig houdt danwel mee maken.

Love and greetings from Thailand

  • 09 Januari 2006 - 14:38

    Judith:

    Yo, nu alweer een berichtje?! Petje af hoor!! Ik dacht dat jullie daar helemaal geen tijd voor zouden hebben.
    Een korte update van mijn leven: tja, hetzelfde. Druk met de scriptie en tentamens, maar dat gaat vast goed komen. Mocht het niet goed komen dan vlucht ik wel naar Thailand en kom ik jullie opzoeken. Hihihihi
    Zo dus dit is de laatste dag Bangkok. Hoop dat jullie het net zo leuk hebben in Kanchanaburi als in Bangkok. Tot de volgende log!! Kus, Juud

  • 09 Januari 2006 - 14:43

    Judith:

    Yo, nu alweer een berichtje?! Petje af hoor!! Ik dacht dat jullie daar helemaal geen tijd voor zouden hebben.
    Een korte update van mijn leven: tja, hetzelfde. Druk met de scriptie en tentamens, maar dat gaat vast goed komen. Mocht het niet goed komen dan vlucht ik wel naar Thailand en kom ik jullie opzoeken. Hihihihi
    Zo dus dit is de laatste dag Bangkok. Hoop dat jullie het net zo leuk hebben in Kanchanaburi als in Bangkok. Tot de volgende log!! Kus, Juud

  • 09 Januari 2006 - 14:45

    Judith:

    Sorry, er ging iets mis, dus nu hebben jullie maar liefst 2 berichtjes + nog een berichtje van mij.
    Jammer trouwens om te horen dat je eten niet echt lekker was, Jenny. Kan me het haast niet voorstellen, tenzij het natuurlijk de vlammen in de mond en in de broek komen te staan. Hoe staat het trouwens met de voortgang van jullie stoelgang?? Hihihi, daar hebben veel mensen toch last van als ze in landen zoals Thailand komen? Hopelijk gaat het down there nog goed...

  • 09 Januari 2006 - 15:43

    Rene En Katja:

    hallo, leuk dat jullie het zo leuk hebben. een opmaat gemaakt pak lijkt mij ook te gek en katja ook. hier gaat alles zijn gangetje.
    groeten
    Rene en Katja

  • 09 Januari 2006 - 19:49

    Evelien,milan En Gerhard:

    Ik hoor het wel gewoon aan het lanterfanten, nou jaloers dat we zijn !, ook qua eten lijkt het me aangenaam verpozen. leuk om zo snel te kunnen lezen wat jullie aan het doen zijn. Maar om even terug te komen op het sjieke pak. Ik dacht dat jullie back packers waren !, hoe dan ook have fun and keep in touch

  • 09 Januari 2006 - 20:26

    Janny:

    Wat ons bezig houdt en wat we meemaken... grapje..
    Rene en Jenny het weer is koud...mistig en vanavond lag er wat sneeuw op mijn auto..
    genieten...ach ja..werken leuk...maar geen lekkere vruchten...vandaag was mijn eerste dag weer..alsof je niet weggeweest bent...maar het leven gaat door...en dat is ook maar goed ook...
    Rene en Jenny:groetjes en liefs van de wvz...Eddy mist je geweldig en zou daar graag eens optreden vooral als de vrouwen mooi zijn...Ik wil wel als begeleider mee.
    Tot gauw en kus

  • 09 Januari 2006 - 22:15

    Pap En Mam:

    Fijn om toch nog een onverwacht bericht uit Thailand te krijgen. Tot mijn schrik deed de computer het vanmiddag niet, geen contact. Ik had niet van mezelf verwacht dat ik bijna in paniek raakte. maar Henk Peter bracht uitkomst. Hij slaapt vannacht bij oom Jan in Meppel dus belde ik hem. De reddende engel. De computer doet het weer, een hele geruststelling en ook nog een nieuw bericht. Meteen een berichtje terug. Ja Jen, mam wordt nog een computerfanaat. Ik ben wel benieuwd naar die pakken van jullie. Het was trouwens echt heel koud vandaag in ons kikkerlandje. Waterkou. Genieten jullie maar lekker van die warmte. We hopen dat jullie morgen een goede reis hebben en tot mails. Liefs Pap, mam, Henk Peter en een speciale groet van Sylvia

  • 10 Januari 2006 - 03:58

    Jenny:

    Nou het eten was gisteren wel lekker hoor gelukkig.. Ik heb echt Thai-pai gegeten. Het was in een noodle vorm met een lekker 'sausje'.
    We zitten nu nog even lekker te relaxen in het restaurant van ons hotelletje en trekken dan straks weer met de back verder.
    Leuk om van jullie al die reacties te lezen.
    En juud, de stoelgang gaat nog 'voorspoedig', als is de kleur en vorm ietsie anders dan in Holland.
    Nou dat was het voor nu. Tot heel snel.
    Dikke zoen, Jenny

  • 10 Januari 2006 - 08:12

    Jeroen En Gerte:

    Ha Rene en jenny

    Ik begrijp dat jullie het goed naar 't zin hebben!
    Wel hier is het "normale" leven weer begonnen!
    Gerte is gisteren weer begonnen met werken,en ik dus voor het eerst alleen met Pepijn.volgens mij is het voor Gerte zwaarder zonder Pepijn dan voor mij met.ik ben vorige week maandag ook weer begonnen met werken,3 dagen 2 uur.
    Deze week 4 dagen.Het gaat maar houd niets over,maarja ik ben er even uit en dat is ook fijn.

    veel plezier en kusjes van ons allemaal
    G,J,A,P.

  • 10 Januari 2006 - 14:05

    Pa En Ma Bloemink:

    Hallo Jenny en Rene
    We waren erg blijmet de mailtjes van jullie.Gelukkig dat alles goed verlopen is,en korter heeft geduurd dan jullie dachten.hier is alles goed,erg koud,dus jullie hebben het beter voor elkaar daar.Als jullie dit berichtje krijgen zijn jullie al in Kanchanoburi,en is de voettocht echt begonnen.
    Veel plezier en groetjes en veel liefs en kussen.

  • 10 Januari 2006 - 14:51

    Oom Jan:

    De verhalen worden steeds interessanter.Nog nooit heb ik in een trein in Thailand gereisd laat staan ergens anders in de tropen.Goede reis verder

  • 10 Januari 2006 - 16:57

    Janny:

    Een lieve groet voor jullie en een dikke kus...ook vandaag

  • 11 Januari 2006 - 15:30

    Mich En Dre:

    Daag reizigers. We genieten van jullie verhalen! Echt geweldig. Ons leventje gaat lekker zijn gangetje, wel erg druk op mijn (drea's) werk, de ouden van dagen laten me niet met rust! Maar goed das hun werk ook natuurlijk :) Verder alles goed hier. Jen wil het een beetje met je voetje? Ik kan trouwens niet wachten om jullie pakken te zien! Tot snel, dikke knuf van ons!

  • 17 Januari 2006 - 21:10

    Eve, Milan En Gerhard:

    de verhalen blijven sappig en smaakvol. Wederom met plezier en toch ietwat jalouzie gelezen. Maar steeds weer de hartelijke groeten. mr. g.

  • 20 Juli 2016 - 11:44

    Kaya Mepschen:

    Hoi Sanne en iedereen,
    hoe gaat het, leuk ?
    Ik zit bij oma en opa, daarom dit email adres
    groetjes van ons allemaal en veel plezier nog
    doei
    KAYA

  • 11 Augustus 2016 - 14:52

    Evelien:

    Heel leuk om te lezen hoe jullie het hebben. Klinkt echt als genieten. Wij zitten op dit moment lekker te eten in een restaurantje in Fécamp. Een stadje in Normandië. Het weer is hier iets frisser, maar ook wij genieten.

  • 11 Augustus 2016 - 14:59

    Evelien:

    Ik kijk nu pas goed en zie dat ik op een bericht van 2006 reageer. Had wel jullie Facebook bericht ook gelezen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 37588

Voorgaande reizen:

16 Juli 2016 - 25 Augustus 2016

Thailand met ons gezinnetje

05 Januari 2006 - 16 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: