Het prille begin - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van renejenny - WaarBenJij.nu Het prille begin - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van renejenny - WaarBenJij.nu

Het prille begin

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg

06 Januari 2006 | Thailand, Bangkok

Ja moi!!!

Zo, dat is de eerste dag. De vlucht ging als van een leien dakkie. De start en de landing en tevens de turbulentie is mij niet op het lijf geschreven (angsthaas), maar we waren na 10 uur en 3 kwartier op Bangkok International Airport. Vandaar liep de bus naar Kao San Road, alwaar alle backpackers in eerste instantie naar toe gaan, idem als toen ik in 2004 in Thailand was. Het zoeken van een kamer ging ook vlot. We zijn nu bezig met acclimatiseren en om ons op ons gemak te voelen. Dit geldt met name voor Jenny, hetgeen logisch is want haar eerste keer. Maar ook ik heb nog wel enige spanningen, edoch in mindere mate. Ik vind het nog steeds opzienbarens dat je in 10 uur vanuit je eigen vertrouwde omgeving zomaar in een compleet andere wereld zit. Dat vergt dan ook enige aanpassingen. We hebben vanmiddag eerst eens even 4 uur geslapen, want best wel moe. Nu zit de eerste dag er zo goed als op. We hebben besloten om vanuit Bangkok naar Kancharaburi te gaan. Dit ligt zo'n 150 km te westen van Bangkok. Daar ligt de brug over River Kwai.Vandaar gaan we min of meer langs de grens met Birma richting het uiterlijke noorden van Thailand. Maar eerst vertoeven we nog een dag of vier in Bangkok.
Dat was het even voor nu.

Een groet aan iedereen!!!!!!!!!!!!!!!

  • 06 Januari 2006 - 15:13

    Jenny:

    Zo, rene zijn eerste bericht. Super dat dat zo snel gaat.
    Tot lezens!!
    Jenny

  • 06 Januari 2006 - 15:37

    Judith:

    He Renee en Jenny...Ik heb nog even aan jullie gedacht gisteren...Ben blij dat jullie in ieder geval goed zijn aangekomen..Wat ik me meteen afvroeg: hoe hebben jullie tien uur niet roken ervaren?? Leuk om zo toch nog even contact te hebben..Ben benieuwd wat jullie straks allemaal beleefd hebben..Een kus van mij

  • 06 Januari 2006 - 16:04

    Rianne:

    hey Jenny en Rene!
    Leuk om al een berichtje te lezen van jullie. 10 uur vliegen.. pheeew das nie nix. Mooi dat het vliegen goed is gegaan. Passen jullie goed op jezelf? (zal vast gaan lukken) Maak er wat van! ik houd jullie ontwikkelingen in de gaten.

    Dikke kus

  • 06 Januari 2006 - 16:06

    Hallo JeRe:

    Leuk om van jullie bericht te ontvangen vanuit Bangkok.
    Dus de grote reis is begonnen. Vast wel spannend, maar jullie zijn goed voorbereid en Rene heeft al enige ervaring, dus gaat het vast wel lukken. Veel plezier gewenst en natuurlijk doe ook voorzichtig aan.

    Groetjes,

    Marijke en Rob.

  • 06 Januari 2006 - 16:19

    Netty:

    Kom maar lekker bij van de eerste indrukken. Jullie zullen je wel reuzen voelen tussen al die kleine mensjes. Prachtig allemaal!!!
    Rene, mooi verslag.
    Liefs mam en pap

  • 06 Januari 2006 - 16:25

    HP:

    Gelukkig dat jullie veilig zijn geland. Volgens mij veel sneller dan gepland, dat lijkt me alleen maar beter. Aclimatiseer maar ff lekker Jen, je voelt je er vast binnenkort wel "thuis". Wel leuk dat er al zoveel mensen hebben gereageerd, tot het volgende bericht. Kus broertje HP ;)

  • 06 Januari 2006 - 18:18

    Alex:

    Mooi dat alles zover van een leiendakje gaat!
    Even bijkomen en chillen. After that; Let the journey begin!

    Bon Voyage,

    Alex

  • 06 Januari 2006 - 22:31

    Klaas En Tjikke:

    Goed bericht!
    Hier is het bbrrrrrr koud.
    In welke temperaturen vertoeven jullie nu?

  • 06 Januari 2006 - 22:36

    Meindert:

    Mooi dat de reis goed ging. Hoeveel graden scheelt het die 10 uur reizen? Geniet ervan.

  • 07 Januari 2006 - 12:27

    Henk:

    Wat een mooi weblog hebben jullie gemaakt, of was toch jenny alleen verantwoordelijk voor dit resultaat. Ik weet het antwoord eigenlijk wel. Goed om te merken dat jullie veilig en wel zijn geland. Het echte reizen kan dus nu gaan beginnen. Ik wens jullie veel plezier en geniet lekker van de aankomende maanden. Want voor je het weet ben je gewoon weer aan het werk : )
    Ik zal jullie blijven volgen via dit weblog. Groetjes!!!!!

  • 07 Januari 2006 - 12:32

    Agnes:

    Rust lekker uit and enjoy.

  • 07 Januari 2006 - 13:21

    Bianca:

    He Jen en rene, ik had je nog willen bellen voor die tijd, helaas niet van gekomen...Maar t eerste verhaal klinkt al errug goed!! Geniet ervan en ik hou jullie in de gaten...
    Dikke kus

  • 07 Januari 2006 - 17:47

    Fam Gaasbeek:

    Fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Jullie hebben vast vette lol daarin Thailand maar Tom en ik (Rien) motten bijna weer naar sgool.

  • 07 Januari 2006 - 17:47

    Fam Gaasbeek:

    Fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Jullie hebben vast vette lol daarin Thailand maar Tom en ik (Rien) motten bijna weer naar sgool.

  • 07 Januari 2006 - 18:10

    Oom Jan:

    Allemaal zeer interessant.Een goede reis verder

  • 07 Januari 2006 - 18:59

    Peter En Hillie:

    Daj Drenthe niet vergeet af en toe een herinnering.

    Lopen lu van boven bont, din is t van ondern wizze stront.

    Pas goed op jullie zelf en kom heel weer terug.


    Groetjes Peter en Hillie

  • 08 Januari 2006 - 14:41

    Marcel:

    Met veel belangstelling ga ik jullie reis via de digitale snelweg volgen. Heel veel plezier!

    Greetz,
    Marcel

  • 08 Januari 2006 - 16:14

    Marga:

    hi jenren
    fijn dat de reis zo goed gegaan is, enige turbulentie moet er zijn!
    in de lucht en op het land!
    dat houdt het spannend!
    liefs ruud en marga.

  • 11 Januari 2006 - 15:07

    Michael En Andrea:

    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, sorry voor de late reactie. luvyou, kus ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 37557

Voorgaande reizen:

16 Juli 2016 - 25 Augustus 2016

Thailand met ons gezinnetje

05 Januari 2006 - 16 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: