Relaxen in Lumphini park!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van renejenny - WaarBenJij.nu Relaxen in Lumphini park!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van renejenny - WaarBenJij.nu

Relaxen in Lumphini park!!

Door: Rene en Jenny

13 Maart 2006 | Thailand, Bangkok

Sa-wat-dii,

Gisterenmorgen zijn we schandalig lang op bed blijven liggen. Pas rond 10.30 uur hadden we genoeg energie verzameld om ons los te rukken van het matras.
Tegen 12.30 uur waren we er aan toe om daadwerkelijk iets te ondernemen, maar dan wel iets wat weinig tot geen energie zou kosten.
We kozen ervoor om naar Lumphini park te gaan om daar serieus te chillen.
Na een uur lang gereisd te hebben met de public boat, Sky Train en de metro arriveerden we, afgekoeld door de wind op de rivier en de airco in de Sky Train en metro, in het park.

Het is op het moment zo bloody fucking hot in Thailand, gewoon niet lekker meer.
We hoorden ook van de man waar we steeds internetten dat 'the hot season' een stuk vroeger is begonnen dan normaal.
Hebben wij weer!!

Enfin, in het park hebben we eerst wat sticky rice en chickenwings verorberd, gelegen in de schaduw van een boom.
Daarna hebben we een bankje met tafel opgezocht, waar we een aantal uren hebben gedobbeld.
Tussendoor nog even wat vissen in de parkvijver gevoerd, hetgeen ook wel een geinige activiteit is.
Thailand is 'by the way' vergeven van de vissen. Het maakt niet uit hoe klein de poel, vissen zullen er in zitten.

In het park was het best druk. Veel mensen die in groepen zaten te kletsen, gezinnen met hun kinderen, joggers, T'ai Chi beoefenaars, waterfietsers in de vijver, mensen die eten en drinken verkochten, etc.

Toen we eenmaal weer op het station van de Sky Train waren waar je de verbinding met de public boat hebt, was het inmiddels 18.00 uur. Dat betekent dat het tijd is voor het volkslied. En echt iedereen in het station hield zijn pas in en hield halt.
Da's best wel raar om te ervaren, aangezien wij dat niet gewend zijn.
Alsof iemand het leven heeft stopgezet.
Ook wij hebben vanzelfsprekend even pas op de plaats gehouden. Gelukkig is het maar een kort volkslied of een kort stukje ervan geweest.
Het zou maar vijf minuten duren, zeg!!

's Avonds zijn we Thanon Khao San opgeweest om alvast wat Thaise kleding voor back home te kopen. Elke keer was het weer pingelen geblazen.
Deze taak viel Rene ten deel. Hier en daar heeft hij er ook aardig wat vanaf kunnen halen. Maar dan nog betaal je natuurlijk te veel. Maar goed, daar ben je ook toerist voor.

Na het shoppen, hetgeen een uitputtingsslag is vanwege al het volk en kabaal op Thanon Khao San, zijn we wezen uitblazen op ons favoriete terras bij het restaurant O'Hungry met daarbij natuurlijk enige alcoholische verwennerijtjes.
Het ligt wat verderaf van Thanon Khao San en is dus wat rustiger, maar er lopen genoeg mensen van allerlei pluimage langs.
We houden namelijk wel van mensen bekijken en beoordelen. We hebben ons al heel wat keren moeten bescheuren, verbazen en ook ergeren.
Khao San road area is als Amsterdam maar dan vele malen diverser, aangaande mensen. Dus erg vermakelijk.

Vanmorgen zijn we voor het eerst echt bezig geweest met de voorbereidingen voor de terugreis. We hebben door een reisbureautje onze vlucht terug laten bevestigen bij China Airlines.
Daarna hebben we onze pakken, broeken en overhemden/blouses gehaald bij Voglee Tailormade Fashion shop.
We hebben ze daar natuurlijk eerst nog even gepast. Nou, dat past wel!!!!
We zijn er beiden zeer tevreden over.

Na deze op onze hotelkamer gedumpt te hebben, zijn we eerst eens even wezen eten. Gemakshalve namen we beiden een Pad Thai Kai, waarbij Rene wat extra fresh chillies nam. Wederom was het enorm genieten geblazen.

Daarna zijn we, wederom te voet, naar Monk's Bowl village gegaan.
Boedhistische monniken maken 's ochtends vroeg een soort van rondgang langs de huizen waarbij ze 'goede' boedhistische burgers vragen om voedsel voor die dag. Hierbij gebruiken de monniken een kom (baat), waarin ze het voedsel dragen/verzamelen. Tegenwoordig gebruiken de monniken massaproductiekommen uit China.
Vroeger echter, werden dergelijke kommen in Thailand zelf gemaakt, volgens een specifiek procede.
Monk's Bowl village is de enige plaats in Thailand waar de kommen door een aantal families nog op die manier worden gemaakt. Deze kommen worden gemaakt uit acht stukken staal. Deze acht stukken staan voor de acht spaken van het wiel van Dharma.
Dit wiel symboliseert het achtvoudige pad van het Boedisme, met natuurlijk als uiteindelijke doel, NIRVANA.
De acht stukken staal worden onder andere met koper aan elkaar gelast, gepolijst, in een ronde vorm geklopt met een kleine hamer met ronde kop en gecoat met verschillende lagen zwarte lak.
We hebben kort een deel van dit proces gezien, waarbij ieder gezinslid een eigen onderdeel van het volledige proces heeft. Het neemt een hele dag in beslag om 1 kom te maken.
Het is dan ook intensief handwerk.
Zo zagen we een wat oudere vrouw een kom beslaan met dat kleine hamertje om de ronde vorm er in te krijgen.
Nou, da's echt monnikenwerk!!!
Natuurlijk hebben we er ook eentje gekocht, een mooie grote. Dus eenmaal terug in Nederland zullen ook wij 's morgens erg vroeg opstaan en bij de mensen langs de deur gaan om eten te vragen.

Voor de rest van deze dag zijn we geenszins van plan om nog enige activiteiten te ondernemen, afgezien van lekker eten en drinken. Dat mogen we echt donders graag doen!!!

Laa kawn and choke dee!!!!!!!

• 13 Maart 2006 - 09:31

Gerard & Maja:

Hallo hallo,

Het zal ons dan ook benieuwen HOE jullie er uit zien aan het einde van deze week! Verder enjoy van de laatste dagen en momenten.

• 13 Maart 2006 - 12:30

Hessel En Netty:

Het weer wordt voor jullie een enorme overgang. Het zonnetje schijnt nu wel maar het is erg koud. En jullie hebben het extreem warm....
    Ik ben benieuwd naar de kom van echt handwerk. Jullie mogen ook bij onze deur langs komen hoor.
    Fijn dat alles gelukt is voor de terugweg. Ben erg benieuwd naar de kleding.
    Liefs mam

• 13 Maart 2006 - 18:53

Evelien,milan En Gerhard:

Ik hoop niet dat jullie zoveel geld hebben uit gegeven dat je nu elke morgen bij ons voor de deur staat te bedelen. savonds een biertje of een locaatje halen oke maar thats it. En het is zoals jennie's moeder al schreef fucking cold dus die pakken zou ik alvast aandoen, ik bedoel alle pakken. Hier gaat alles zijn gangetje milan slaapt snachts wat vaker door dus wat meer nachtrust erg lekker. Dikke zoen de familie

• 13 Maart 2006 - 19:01

Hessel En Netty:

Om de tijd te doden met dobbelen heb ik ook nog een leuk dobbelspel. HP en ik doen dat ook af en toe.'t Gaat tot 10.000.Je gooit met 6 dobbelstenen. De 1 is 100 en de 5 is 50 punten. Verder mag je 3 gelijke stenen keer 100 doen. Drie zessen levert 600 punten op. Drie enen is zelfs 1000. Je mag net zo lang doorgooien als je wilt, maar zit er bij de volgende worp geen 1 of 5 bij, dan ben je alles kwijt. De punten die je hebt opgeschreven hou je wel.Punten opschrijven mag vanaf 350 punten.O ja een straat gooien levert 1500 punten op.
    Veel dobbel plezier!
    Papa

• 13 Maart 2006 - 20:09

Jany:

Nou mensen daar is het misschien te warm...hier heel koud....
    Lijkt me ook goed dat jullie alle thaise kleding over elkaar heen doen...want het is hier...brrrrrrrr..berekoud...8 graden onder nul....
    De bewoners zijn helemaal blij Rene,....... met het feit dat je gauw weer in Nederland bent....Het één en ander is veranderd...een aantal zijn al verhuisd en de nieuwelingen dienen zich al weer aan... Iedereen vraagt trouwens naar jullie... En vooral Bert mist je...moest je vooral zeggen dat hij "bliede is dat Rene zien vouten weer binnen zet bij 34"...
    Nou iedereen hier wil jullie weer heelhuids terug en niet alleen die "vouten".
    Lieve jullie een dikke kus uit Emmen en natuurlijk uitDalen

• 13 Maart 2006 - 21:21

Marga:

Lieve mensen,
    Nog even en het zit er weer op.
    Dan terug naar dit koude kikkerland.
    Want koud is het hier!!
    Ik hoop dat jullie een beetje warmte meenemen en dat wij hier dan ook het gevoel krijgen dat het nu echt lente wordt.
    De tuinkriebels lopen hoog op. De paardenpoep ligt al op de perken, maar ja, spitten in de harde bevroren grond schiet niet echt op.

Ik wens jullie een behouden thuiskomst en nogmaals bedankt voor al jullie boeiende reisverhalen.
    Liefs, Ruud en Marga.

• 14 Maart 2006 - 11:24

Jeroen:

75 dagen in thailand dat is een hele tijd,maar achteraf gaat het toch sneller dan je had verwacht.Ik heb wel zin jullie weer te zien in levende lijfe, en jullie reisverhalen en foto's te horen en te zien.geniet van jullie laatste dag(en) en een veilige terugreis.

Tot zaterdag
    liefs j.g.a.p

• 14 Maart 2006 - 19:54

Bart:

Oei oei, werd al betrapt dat ik niet reageerde op alle mooie reisverhalen. Maar ik heb ze gelezen en het klinkt allemaal erg mooi en gezellig :-D

Hier een qoute van mij en hopelijk komen er mooie foto's op de site!?

Nog veel plezier de laatste uren.

Gr

• 15 Maart 2006 - 08:24

Oom Jan:

In Thailand is het dus zeer heet voor de tijd van het jaar.Bereid je dus maar voor,in Nederland is het zeer koud voor de tijd van het jaar!

• 15 Maart 2006 - 09:10

Dini:

Ik zal jullie verhalen missen. Goede thuiskomst
    Groetjes Dini