Met de Sky Train naar Chatuchak Weekend Market!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van renejenny - WaarBenJij.nu Met de Sky Train naar Chatuchak Weekend Market!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van renejenny - WaarBenJij.nu

Met de Sky Train naar Chatuchak Weekend Market!!

Door: Rene en Jenny

11 Maart 2006 | Thailand, Bangkok

Sa-wat-dii,

Gisteren hebben we een rustdag gehouden. We waren beiden namelijk best moe en niet vooruit te branden.
We hebben uitgeslapen, ontbeten, ge-internet en de hele middag Yatzee gespeeld in het restaurant behorende bij ons hotel.

's Avonds hebben we weer eens voortreffelijk gegeten. Dit keer bij een heel klein Indiaas restaurant, genaamd Indian Spice.
Rene had een lambs Masala (lijkt wel wat op een curry, maar dan een bruine) en Jenny had een lambs with mushrooms.
Daarbij had Rene nog een garlic Naan besteld, vergelijk het maar met de pannekoek die je bij een Surinaamse rotti krijgt. Alles om je vingers bij af te likken. Jenny's maaltijd was voor haar te pittig, dus haar glas ice-tea was dan ook binnen een mum van tijd leeg.

Na het eten en een snel bezoek aan de 7-eleven voor de noodzakelijke alcoholische versnaperingen, te weten a shitload breezers and beer, zijn we naar onze hotelkamer terug gegaan voor de film Spiderman 2, een film met oa. Robert de Niro en Uma Thurman en de film Mean Chicks (een soort van High School comedy). Lekker languit op ons bedje liggen tv kijken.
Oftewel, slap hang'n en lullig kiek'n!!

Vanmorgen na het inmiddels standaard geworden mixed fruit, yoghurt en muesli with fresh orange juice ontbijt, zijn we vertrokken naar de Weekend Market.
Met de public boat de Mae Nam Chao Praya af en bij de central pier op de Sky Train gestapt.
Al met al is dat een uur reizen, maar een zeer mooie manier van reizen.
Ook al zegt de L.P. dat je op deze market makkelijk een dag kunt vertoeven, wij hadden het er na 2 uur rond geslenterd te hebben, wel gezien.
Het enige wat we hebben aangeschaft is wat plantenzaad en bollen van de Lotusplant (een leliesoort).
Eenmaal terug in Nederland gaat Rene deze gelijk opkweken.

De terugweg hebben we met de Metro afgelegd, zeg maar 'the Earth Train'!!
Bij Hualamphong Station hebben we in de main hall nog een lekker bakkie hete pleur gedronken.
Na nog een Christian Church op de plaat te hebben gelegd, zijn we met de public boat terug gegaan naar Khao San area (backpacker's haven).

En voor wat betreft de bomaanslag en de onrust die in Bangkok en het hele land heerst. Daar krijgen we op zich niet zoveel van mee, dus eng is het zeker niet.
Rene las trouwens vanmorgen in de krant dat er bij de bomaanslag geen doden zijn gevallen, alleen gewonden.

Nog een paar dagen en dan komen we weer terug naar het heerlijke koude Nederland en ons leven aldaar.
De warmte hebben we inmiddels wel gezien, met name door de luchtvochtigheidsgraad. Zelfs als je gewoon stil zit, miegt 't zweet je van de pokkel af!!
We hebben bijvoorbeeld een groep Spaanse meiden meegemaakt (in het vissersdorpje op het water), die er net zo onder gebukt gingen als wij dat doen, dus dat zegt genoeg.
We hebben ook het idee dat wat er voornamelijk te zien en doen is in Thailand dat we dat gezien danwel gedaan hebben, dus is het ook makkelijker om de terugreis te aanvaarden.
Daarnaast willen we al de mensen die ons dierbaar zijn, ook wel weer zien en spreken.

Ohja, nog even een feitje. In Nederland is er in de grote steden toch zo'n geouwehoer over al die grote asobakken? Nou, Thailand is het walhalla van de asobakken.
Een en al mega grote vierwiel-aangedreven terreinwagens, voornamelijk Toyota en Isuzu. Echt onnoemelijk veel!

Laa kawn and choke dee!!

• 11 Maart 2006 - 13:08

Dre En Mich:

Niet zo eng als het leek dus, gelukkig maar! En dat slap hang'n en lullig kieken zie ik levendig voor me hoor :D
    Groetjes!

• 11 Maart 2006 - 13:24

HP:

Grote asobakken, is toch wel mooi :$ Alleen is het jammer dat het zoveel geld kost bij de benzinepomp :).. Ciao kus

• 11 Maart 2006 - 14:05

Hessel En Netty:

Fijn dat jullie het ook wel weer fijn vinden om ook wel weer naar Nederland te willen. Vanmorgen heb ik samen met Han Brummel twee bomen bij school omgezaagd. Voor ik kon vertrekken moest ik eerst ongeveer 5 à 10 cm. sneeuw van de auto halen.Dan nog een politiek nieuwtje: Zojuist in een extra journaal gehoord dat Milosevic overleden is.

• 11 Maart 2006 - 14:22

Ellen:

hee jullie daar,

Nog een paar dagen genieten van al jullie verhalen, dan mogen jullie weer naar het koude kikkerlandje!!! Geniet nog zoveel het kan. En nu echt tot gauw dan maar he...
    liefs mij

• 11 Maart 2006 - 22:43

Laura:

hallo daar!
    Nog maar een paar daagjes en dan komen jullie alweer terug! Wat vliegt de tijd! En Raffaëla heeft gewonnen! Ik zie jullie w.s. weer op de verjaardag van Henk Peter! Kan ik eindelijk wat foto's zien!Een hele goede terug reis! Tot snel. X laura

• 12 Maart 2006 - 12:59

Evelien,milan En Gerhard:

Aftellen geblazen. Ik hoop voor jullie en ons zelf dat het weer hier wat beter wordt want sneeuwscheppen in maart is zelfs voor nederlandse begrippen wel een erg late winter. Ik hoop dat we straks lekker weer bij ons of jullie in de tuin kunnen zitten genieten van typisch nederlands weer en kruiden. Dikke kus en tot gauw groetn de familie

• 12 Maart 2006 - 17:32

Alex:

Ik reed gisteravond terug vanaf Leeuwarden en toen begon het te sneeuwen! Dan rijdt je daar met een bus vol clienten, slecht zicht en gladde wegen!
    Niet echt prettig voor een chauffeur die zelf bijna tot nooit rijdt en ook nog eens een busje moet besturen.....Maar gelukkig zijn we veilig thuis gekomen.
    Maar het was geen asobak, maar een fiatdieseltje.
    Ik ben ook heel benieuwd naar de foto's.
    Tot snel en houdt de winterkleiding maar in aanslag!

Cioadihoa

• 12 Maart 2006 - 19:07

Gerda:

Hallo Rene en Jenny,

Wat een geweldig reisverslag hebben jullie gemaakt,prachtig.Heb genoten.Ben nu op 25 Jan.06.Echt jammer dat jullie terug zijn als ik ga.Samen in Thailand een bakkie doen lijkt mij echt kicken.Misschien een andere keer hahahahh.Misschien zie ik jullie nog voordat ik op vakantie ga.Wens jullie nog fijne dagen en tot gauw ziens. Liefs, Gerda.

• 12 Maart 2006 - 19:18

Oom Jan:

jullie kunnen steeds zo over eten schrijven dat het water je bijna uit de mond loopt.

• 12 Maart 2006 - 22:07

Janny:

Lieve jullie....over een paar uur staan jullie weer op (5.10 uur)...om nog wat tijd door te brengen in een land van geur, smaak en kleur.... We moeten wel even wat recepten uitwisselen...

Lieve jullie hoop dat jullie nog even genieten en tot spoedig ziens...
    En een dikke smok
    Janny