Pittoresk Than Sadet. - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van renejenny - WaarBenJij.nu Pittoresk Than Sadet. - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van renejenny - WaarBenJij.nu

Pittoresk Than Sadet.

26 Juli 2016 | Thailand, Ko Pha Ngan

De kleine baai waar wij aan zitten is zo schattig... Een klein strandje in de vorm van een halve maan, omringd door heuvels en jungle.. Tevens komt een riviertje uit in de baai.
En omdat het helemaal aan de andere kant van het eiland is en er verder geen dorp is met alle activiteiten van dien, is het hier ook heerlijk rustig..
Sanne en Ramon genieten enorm van het verblijf hier.. Ze zijn amper de zee uit te krijgen.. Ze vermaken zich met; een paar lege drinkwaterflessen, kiezelsteentjes zoeken, een soort van klein speeltuintje bij ons restaurant, leguanen bekijken ( waarvan er in de monding van de rivier veel van zitten, tot wel 1,30 meter lang) en natuurlijk ravotten met pappa en mamma in het water.. Tussendoor doen ze af en toe spelletjes op de iPads..
In de bediening van het restaurant werkt een kleine Thai die steeds in Ramon's arm knijpt. Zo even weer, waarop ik tegen Ramon zei; knijp terug jongen. Ramon stond op,trok een sprintje en kneep terug. Die kleine Thai was verrast en zowel hij als Ramon hadden er dikke schik in...
Verder doen we hier verder eigenlijk niets bijzonders. Om 20.30 uur liggen de kids op bed, Jenny en ik een uurtje later en we staan rond 08.30 uur op. Na even op de veranda zitten, gaan we alras naar het restaurant voor ons ontbijtje.. Daarna is het settelen on the beach for swimming. Zo rond 13.00 uur lunchen en daarna weer zwemmen. Rond 17.00 uur naar onze bungalow om te douchen met bruin grondwater (hihi..) om daarna te gaan dineren. Het restaurant staat pal op het strand,overschaduwd door grote bomen, en heeft een prachtige kijk op de golf van Thailand. Ook hier is het eten geweldig lekker, ongeacht wat je besteld. Zelfgemaakte bolletjes butter and jam, fresh fruit with yoghurt, fruit-shakes, orangejuice (van sinasappels zo klein als een pingpongballetje, en lekker joh..),Pad Thai, Fried Rice, Jellow,Green and Red Curry,Thai omelet, normale uitsmijters met zelfgebakken toast, etc,etc.. Verrukkelijk allemaal!! Verser dan vers!!
De dag na aankomst zijn we allemaal behoorlijk verbrand geraakt hetgeen nog steeds tot last is.. Het is overduidelijk dat er nog vaker gesmeerd moet worden dan dat we al deden.. Geregeld is er ook bewolking, hetgeen als zéér welkom wordt ervaren.. Niet afgelopen nacht maar de nacht daarvoor had het hier flink geonweerd en geregend, vertelde Jen. De kinderen en ik hadden daar niets van mee gekregen. Door die regenbui stroomde veel water van de bergen in de rivier, die met aanzienlijk meer kracht de baai in stroomde.. Daardoor veranderde de kleur van het water van blauwgroen in bruin. Als je ging zwemmen kwam je er zelf ook een beetje bruin uit, dat drukte de zwempret echter geenszins..
De muggen weten ons als voedingsbodem ook goed te vinden. We smeren veelvuldig met DEET, maar desalniettemin weten die kleine motherfuckers ons te steken.. Andere insecten die ons lastig vallen zijn vliegen, sprinkhanen en engerds die er uitzien als een soort van wesp maar dan 4á5 keer groter... Een soort van horzel of zo.. Ze zien er in ieder geval link uit!! Spinnen hebben we nog niet zoveel gezien, een paar voor Thaise begrippen kleintjes.. In het binnenland van Ko Pha Ngan leven ook krokodillen, hetgeen ik van de eerste reis niet meer wist.
Gisteren ben ik een stuk langs de kust wezen klimmen over de rotsen. Dit was zéér intensief, daar het best stijl was en er flink geklommen en gedaald moest worden. Tevens was het steeds zoeken naar de meest verstandige route, want ik wou geen onverantwoorde risico's nemen.
Al met al een prachtige fysieke activiteit, want op een gegeven moment moet ik iets doen ipv alleen maar zwemmen en chillen.
Gisteren hebben Jenny en ik besloten om vanaf Ko Pha Ngan niet door te gaan naar een ander eiland, maar naar een andere locatie op Ko Pha Ngan, te weten Hat Rin. We zien dat de kinderen uitgeruster raken nu we een aantal dagen niet gereisd hebben en willen het niet reizen daarom voor nu nog even continueren. Maar we willen ook graag verder, een nieuwe omgeving zien.. Want ja, that's backpacking! Dus gaan we morgen een korte reis maken. We kwamen hier per luxe 4wheel taxi en kiezen ervoor om met een boat om het eiland te varen naar onze volgende stee.. Weer even iets anders!
We zitten nu noordoostelijk op het eiland en gaan naar het zuidelijkste deel van het eiland. Daar is wel een dorpje met bedrijvigheid én er zijn drie stranden op loopafstand van elkaar. Als het goed is hebben we een bungalow met airconditioning mét uitzicht op Sunsetbeach en de zee. We kunnen daar dus elke avond een zonsondergang aanschouwen...
Vandaar zullen we waarschijnlijk verder southbound gaan.. Naar Krabbi Town, een stadje met een chill vibe.. Ook dat zal niet zo' n slopende reis worden. Twee uur met de Ferry naar the mainland en vandaar 2 1/2 uur met een mini-van. Dus dat is voor Sanne en Ramon goed te doen.. Maar zover is het nog niet.. Eerst nog even het leven leiden van een beachbump...

• 26 Juli 2016 - 06:34

Mooi verslag papa.

• 26 Juli 2016 - 06:35

Ik hou van jou!

• 26 Juli 2016 - 07:43

Ellen:

Klinkt als een heerlijke plek. Lekker uitrusten. Een goeie reis naar het volgende avontuur.

• 26 Juli 2016 - 08:47

Oom Jan:

De beschrijving van het strand en omgeving zou zo op een ansichtkaart kunnen. Veel plezier.

• 26 Juli 2016 - 09:52

Netty:

Fijn dat iedereen weer heerlijk tot rust gekomen is. Lekker ontspannen!! Bedankt weer voor het geweldige verslag!!

• 26 Juli 2016 - 10:37

Andrea:

Fijn dat jullie lekker uitrusten. Goeie reis naar de andere kant van het eiland!

• 26 Juli 2016 - 13:18

Hessel Mulder:

Weer een prachtig verslag, Rene! Heb er de verfkwast voor neergelegd. Goede reis naar jullie volgende bestemming.
    Groet, Hessel